Vi blev "bara" 2:a på KM.

Matte o husse hade räknat på fel sätt vad gäller KM. Medlet räknas ut med hjälp av koefficienterna, dvs man måste multiplicera alla betyg med aktuella koeff. Då får vi 176 p som sedan delas på 20 = 8,8 i snitt. Så då stämmer allt.
Skäms nästan... Men men, man kan inte veta allt.

I dag har matte varit borta HELA dagen utan mig!! Snyft. Hon åkte i morse vid kl 6, skogsklädd. Jag steg upp o ställde mig redo vid dörren o viftade glatt på svansen. Sen kom orden, "Du får vara hemma med husse"
Suck o stön! Jag la mig direkt i hallen o blängde på matte medans hon klädde på sig ytterkläderna. Suckade lite till.
Vet ni vad hon skulle då?!!! Till en massa rottisar o bevakning! Mitt favvo! Det var rottis SM i Enköping. Matte skulle skriva på lydnaden på em, så hon skulle TITTA o lära sig hur allt går till på morgonen o fm. Tanken är väl att vi skall sattsa på det nästa år. Samt vara med på DM på vanliga bevakningstävlingen. Det är där ifrån man kvalar till bevaknings SM för alla raser.

Något som e ännu roligare är att vi nästa helg skall på våran första övning!!! Fredag till söndag!!! Tänk er en massa skogsarbete en hel helg! Kan inte bli bättre.

I veckan blir det lite spår, fys o lydnad. Måste ta tag i det där med uppletande också...

Kommentarer
Postat av: Cattis & Ronia

Inte fy skam att komma tvåa heller. Hoppas vädret blir bättre än när ni gjorde provet nästa helg ;)

2009-08-17 @ 00:38:46
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Jessica

Nej jag är jätte nöjd med en andra plats. Det trodde jag aldrig! Hoppas verkligen på bättre väder än vad det var på cert provet. Kanknappt bli sämre än det;)

2009-08-17 @ 07:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0