Tappad på 450ml blod

Japp i dag var den stora dagen. Min första gång som blodgivare. Först så fick jag fasta i 12 timmar! Vi hade tid kl 18. Jag hann inte äta något innan kl 06.00 i morse så jag var väldigt hungrig!! Matte jobbade hemma i dag så hon skulle slippa åk fram o tillbaka. Hon jobbar i Eskilstuna vilket är 6 mil dit. Strömsholm ligger ungefär halv vägs dit. Matte hade inte hjärta att stå å laga mat till sig själv så hon tog endast lite yoghurt till lunch. Ni som känner min matte vet att det inte e bra för henne. Hon blir verkligen sjuk av att inte äta. Började med skakningar, sedan svett attacker o yrsel... Hon o husse åt dock innan vi skulle åka. Jag hade väldigt stora ögon då....
När vi satt i väntrummet så kommer Peder o Lena från klubben ut med Kicken. De hade precis gett blod för första gången. Komiskt.
Sen var det våran tur. Vägde in på 54 kg. Hade gått ned 1 kg. De började med att ta bod från ena frambenet i två små provrör. Ett var till en stor hälsoundersökning o den andra var till att kolla nu om jag var frisk tror jag. Hälsoundersökningen tar de en gång per år. Vilken bonus för matte hon som e så orolig jämt.

Sen var det rakning på halsen o den stora nålen kom.  Nu var jag tvungen att ligga ned o det gick bra det me. Låg nästan o snarkade medans de tappade mig på 450 ml blod. Matte satt o kliade mig på huvudet så jag låg mest o möööös.
Vaccination fick jag med på en gång. det var ju dags nu. samt så fick vi med en massa fästing medel o en 7,5 kg hundmatspåse från Hill´s. Perfekt. Vi som använder just Hill´s. Vart dock en annan sort men matte hade tänkt att byta i alla fall så det vart kalas bra!

Två stora bandage vart det. Fint va? I morgon e det vila. Just ja. Jag fick med mig ett grisöra också. Det lönar sig verkligen att bli blodgivare. För att inte tala om de hundar som man kan hjälpa!

Kommentarer
Postat av: Cattis & gänget

Duttiga killen:) Såg du nåt fukteksemsmedel?

2009-08-13 @ 22:41:14
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Jessica

Typiskt mig! Glömde titta. Det där med hjälp sms missade du va;). Jag kan åka förbi där före vi kommer upp till dig. Är så gott som på vägen hem från jobbet.

2009-08-14 @ 12:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0