Spår o uppletande

I dag var det skogsträning på menyn.
Vi åkte till Lötbo med Aki o Catrin med hundar. Matte la ett spår till en av deras hundar o Aki la två spårupptag till mig. Det ena ledde ut till ett spår, vet inte hur långt det var. Jobbig terräng var det i alla fall så det blev lite klurigt. Min spårlina fastnade lite här o där då det sån terräng, vilket gjorde att jag blev avbruten i mitt jobb hela tiden. Blev då lite extra lovar men löste allt själv i alla fall.

Medans spåren låg så tränades det på uppletande. Fokus i dag var att få raka snabba utskick som i en korridor, samt att vi skulle gå långt ut. Aki´s hund Frasse fick börja. Jag fick 3 skick. Laddad som F-N var jag. Å saken blev inte bättre när Aki skulle lägga ut föremålen så han lekte med dem. Matte fick hålla hårt. Satt tom o skällde! Sen var det full fart ut. Hittade föremålen bra men hade lite svårt att komma in med dem hela vägen, då det hade lekts med dem innan. Är en svår övervägan det där. Får klura. Läggs föremål ut utan att de har blivit lekta med så går det mycket bättre. Kommer direkt in med dem o lämnar av utan problem. Blir dock inte riktigt samma drag ut. Drag ut blir det men inte full fart. Får klura som sagt.

I måndags var jag jätte trött o ville inte alls gå på några långa promenader så matte var väldigt förvånad att jag var så laddad i dag. I morgon e det vila o på torsdag e det lydnad.

Vill passa på att gratta Frasse o Aki till uppflyttning till högreklass spår!
Nu kan vi träna tillsammans till vårens brukstävlingar;)

Kommentarer
Postat av: Madde

Tack för besöket :)

Är Mustasch- Bring me everyone som spelas på videon :)

2009-08-26 @ 23:31:47
URL: http://www.chosenangels.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0