Mygg jakt o spår

I månadgs skulle jag, husse o matte ha lite skogsmys tänkte vi. Grilla korv o gå en strövstig. De packade väskan, me korv o tillbehör samt lite uppletningssaker så begav vi oss ut till skogs. Till en början var det jätte härligt! Eller jag hade det härligt hela tiden då jag fick sprina lös. Sen kom myggen. Såg ut som om husse o matte hade fått nå ticks. Slog sig själva till o från. När vi sedan var framme vid grillplatsen så var det ännu mera mygg! Så de kunde inte stå stilla. Vi testa då att gå lite längre bort men det blev bara värre o värre så vi vände o gick till bilen igen. En timmes promenad vart det i alla fall. Dock inget uppletande.

I tisdags vart det lite cykling. Annars lugnt.

Onsdags jobbade matte hemma så vi började med en långis på morgonen o åkte ned till klubben vid lunchtiden. Först ett lyckat lydnadspass o sedan vart det uppletande. Matte vallade en korridor i taget o la föremålen nästan längst bak. Funkade jätte bra. Har ju en tendens till att tycka att det är lite ointressant när det är mattes föremål o vallning. Men idag var det klockrent. Kom hela vägen in till matte i full fart. 2 skick blev det.
SEn åkte vi hem till mattes mormor för att hämta världens godaste lingonsylt, om matte själv får säga det. Där fick jag rådjursben!! Mumma! Två stycken. Smaskens.

På kvällen var det skogen med Aki o Catrin o Co. Samt så var deras fodervärd o En till kille med rottis där. Matte la ett långspår till Frasse o ett kortare till Jaffa. Aki la två spår till mig med spårupptag. Ingen av oss kände till skogen så det blev väldigt spännande spår. Mitt första spår vart i sumpmark o det andra bland sten o ris, typ som på ett kalhygge fast med snår. På första spåret så gick vi själva. Gick ganska bra. Missade slutet på ca 2m men hittade det sen. Plockade dock ett metallföremål med munnen så det är framgång.
Spår nr två följde Aki med så att matte kunde veta om vi var rätt så att hon kunde sela mig från koppel tidigare än vid första apporten. Detta behövdes verkligen i detta spår. Är tydligen ganska så svårt att gå bakom mig i ett koppel när jag spårar i svårare terräng....
Vi avslutade med en kort patrullstig med ljud. Belöningen blev att få springa ut o kampa med Aki. Skötte mig jätte bra på stigen. Markerade fort o höll i länge.

Nu längtar jag bara tills helgens övningar!!!

Torsdagen vart det vila inför helgen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0