Möte med skogens kung

I tisdags var det spår dags. Vi tränar spår alldeles för sällan. Fy på oss. Men nu e det inplanerat i alla fall. Men men. Vi åkte i väg med Aki o Catrin med hundar.
Matte la ett långspår åt Aki´s hund Frasse o Aki la ett spår åt mig.

4 st apporter. 2 metall, en tyg o en trä. Focus på att ta metall just nu. Sen så var fokus på att jag skulle ta upp spåret via ne patrullstig. Spåret var ca 400m.

Det vart tyvärr en miss i komunikationen mellan Aki o matte. Vilket e lätt hänt då matte e kontrollfreak.... Aki spårade nämligen med Frasse när vi började vårat spår. Matte visste bara vart vi skulle börja stigen o åt vilken riktning spåret gick, vänster. Inte hur LÅNGT in vi skulle patrullera innan spåret kom. Då jag ville gå åt höger nästan direkt in i skogen så trodde matte att det var bakspår så hon fick tillbaka mig in o tänkte då att jag skulle gå åt andra hållet men inte då. Matte vände efter en liten bit o försökte igen. Hmmmm. Klurit tyckte matte. Jag brukar vara säker här.
Matte började om o gick nu längre in i skogen. Ser där fick hon betalt. Där gick ju spåret. Jag tog upp det direkt. Hade väldigt låg nos o bra tempo. Efter en stund så hittade jag tyg apporten. Köttbullar till belöning, Mumma! Här seleades jag även på från halsband o koppel till spårsele o spårlina. Matte har verkligen problem med att spåra med mig i koppel. Är nog en vane sak. Själv så var jag väldigt lugn vid om selningen tog sedan upp spåret bra igen efter pausen.
Sen hittade jag en matall apport! Stannade, tog inte upp den men buffade på den. Å i den så låg det mera köttbullar!! Jippi! SEn spårade jag vidare ca 20meter o var sen alldeles vild. Matte märkte direkt att det var ett viltspår. Vi stannade upp o då tittade jag upp också. Åhh där stod han... Skogens kung! Herr ÄLG! Me like it! Svansen gick som aldrig förr o jag ville fram men det ville INTE matte. Matte fumlade fram mitt halsband medans jag fick snällt ligga o titta på "maten". Han har ju 4 st sådana där goda ben som jag brukar få på hösten av mattes morfar o min mommo. Sen vart det bilen. Tråkigt.

Efter vi hade spårat klart så fick jag träna lite fys. Matte selade på mig dragselen o satte en kätting bakom som jag fick dra i trav i ca 25min på grusvägen. Matte började jogga med mig ca 5-10min men gav sig sen då hon inte var riktigt klädd för en jogging tur. Skyllde hon på. Då fick jag trava själv lös medan hon gick. Efter ett tag så såg matte 2 st älgar till så då vände vi.

Jag har fått 3 nya kampleksaker! Små men Jätte roliga. Matte ville ha några små som hon ska kunna göma lätt. Gillar den gröna bäst. Vart riktigt i gasen på den. Matte o jag körde två korta pass i måndags nere på klubben o det gick jätte bra. Kan verkligen rekomendera dogaccess.se ick super fort att få hem o billigt. Beställde i lördags o fick dem i måndags!


Kommentarer
Postat av: Cattis & gänget

Uh, älg. Jag har älgskräck!! Fast samtidigt vill jag fota dom, men det vill inte dom..



Precis såna där små kampduttar har jag letat efter, tack för tips :)

2009-08-13 @ 22:42:44
URL: http://www.ronia.be
Postat av: Jessica

Varsågod. Den i mitten piper också. Fanns i flera längder, bredder o färger! Håller också!! Än så länge...

2009-08-14 @ 12:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0