Lydnadspass på Sala BK

I kväll åkte matte o jag med Aki o Catrin till Sala BK för att träna lydnad.
Det var första gången någon av oss ens var där. Såg trevligt ut.
Matte fick sig en tankeställare direkt. Eller en uppenbarelse kanske man kan säga.
Nytt folk o nya hundar runt oss = matte låser sig = jag blir ofocuserad = mattes fel

Matte satte in mig i bilen efter ett kort misslyckat lydnadspass. SEn grubblade hon o då fick hon denna uppenbarelse, eller var det även ett inlägg av Aki som gjorde att poletten trillade ned.... Hmmm

En mentalkurs för matte önskas!

Matte tittade på de andra ett tag o lugnade ned sig. Ingen ide att träna med mig om hon e sur o tvär.

Sen när de flesta hade åkt så tog matte ut mig igen. Å vilken skillnad det vart. Nu var matte typ ensam på planen. Dock tittade Catrin o Aki på men dem har matte nästan helt lärt sig att det e ok om de tittar. Sen så satt det två stycken med hundar o pratade en bit bort. Men nu kunde matte släppa loss nästan helt o det blev direkt en STOR skillnad. Att det ska behöva vara så! Tanta loa där!
Aki hjälpte till med att testa externbelöning. Vi körde linförhet o sedan när jag hade gått med BRA kontakt ca 3steg så var det varsegod o jag fick rusa till Aki o bita i kampkudden! Jippi!!! Detta var jätte kul. Vi testade några gånger o det verkar funka bra. Det e ju ett bra sätt att träna in till tävling då jag e i behov av motivation just då. Tanken e ju sen att matte ska lägga kudden o vi två ska kampa efter tävlingens slut.
 
Matte har nu anmält oss till KM i Lydnad. Vi får väl se hur jag mår då. Jag ska ge blod två dagar innan o det e ju första gången för mig så vi vet ju inte hur jag kommer att reagera på det. De flest säger att man kommer att vara trött samma dag men jätte pigg dagen efter. Vi får väl se!


Kommentarer
Postat av: Cattis & gänget

Känner igen det där, jag kan bli väldigt stel och tänka mer på vad andra tycker om min träning än att ha fokus på Ronia. Fast det börjar släppa lite nu :)

2009-08-03 @ 23:01:34
URL: http://www.ronia.be

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0