KM i lydnad

I går kväll var det KM på klubben. Vi ställde upp i lydnadsklass 1. Där vi harvar runt...
Det var ingen ide att ställa upp i brukset då skulle ha tävlat i högreklass o där är vi INTE färdiga alls.

Totalt var det 9 st lydnadsekipage. (Bara 5st i brukset)

Platsliggningen var spännande då en hund började rulla o satt sig sedan. Men jag låg så snällt kvar. Sen var det tandvisning direkt. Jag satt HELT stilla när domaren, Stefan Thunér, kom o hälsade på matte o klappade mig sedan om munnen. Det var nog första gången som jag har lyckats att sitta HELT HELT stilla. Kalas bra!

Vi hade nr 4 så vi fick vänta lite på våran tur. Matte försökte att värma upp mig lite granna men hon blir ju så konstig på tävling. Viskar o har sig. Sen värmde vi upp vid en löptiks bil.... Matte, matte...

Matte var lika nervös/låst/stel som vanligt. Började med linförheten, gick väl lite si så där. Vid första halten var matte så snabb, o vid helt om så vände vi åt fel håll. D va nytt för oss båda. Vi fick i hop 7,5p tror d e vårat högsta faktiskt. Så det har gett resultat vår omläggning, men vi e inte klara.

Läggande 8p -Röst eller tecken... Blev rösten. Hade ju inte sagt till om något annat heller.
Inkallning 9,5p -liten lov bakom. Jag e ju lång så jag behöver en lov för att komma runt. Ett rakt sittande i alla fall
Ställande 8p -tog några steg. Här visste inte matte heller om hon skulle ha handtecken som vi har övat på den senaste tiden eller rösten. Hon valde rösten i dag

Apportering 10p -Mycket bra!
Hopp över hinder 9,5p - Avslut, satt lite snett. Hoppade jätte fint. O mycket högre än vad hindret var. Vår hopp träning har gett resultat!
Helhetsintryck 8,5p - Ser trevligt ut, slipa på transporterna.

Totalt 176p! Vårt högsta har nog varit 158-159p eller något sånt.
Det var det matte visste. Vi som aldrig har kommit över 160p på en lydnadsklass 1 tävling innan. Hon kände det på sig. Hihi. Men det ser ju lite lovande ut till hösten i alla fall. Ska tävla om en månad ca.

Det var bästa snittet som vann. De räknade ut mitt snitt till 8,8 o gav mig då en andra plats! MEN nu efter kontrollräkning så fick jag ju faktiskt ett snitt på 9,0! Vilket då ger mig en FÖRSTA plats i lydnas  KM!!!
Vi fick i hop det till 81p o det är 9 moment, så 81/9=9,0

Vi vann med andra ord!!! Matte har mailat tävlingssektorn, får se om de ändrar det då. Om de gör det så får vi ta emot ett pris på årsmötet o får stå på en tavla. Det vore ju jätte kul!!

I det stora hela så känns det som om vi har klättrat ett steg eller två i utvecklingen. Har mycket att tacka Jocke för detta!!! Och för att inte glömma Aki o Catrin som får höra allt mattes gnäll o velande...

Till hösten kanske vi  e klara att klara lite lydnads 1:or... Vore fin fint med ett LP1!

Kommentarer
Postat av: Mommo

GRATTIS till er båda, ni är duktiga o kämpar på.

Kram Mommo

2009-08-17 @ 19:50:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0