Blandat med aktiviteter

Har varit en ganska så bra dag i dag.

På förmidagen fick jag följa med husse o matte in till stan. Fick tyvärr bara sitta i bilen. På vägen hem skulle det handlas o jag fick ett märgben! Mumma! Gnagde lite på det sen fick vi besök av ett par vänner till matte o husse.

Sen vart det en liten cykelrunda på ca 1,5-2km, hela familjen. Husse var den som fick cykla med mig i dag.

På eftermidagen åkte husse in till stan igen fast med några gamla jobbarkompisar. De skulle ta några öl.
Så matte o jag åkte ned till klubben o tränade lite lydnad. Var riktigt varmt! Vi körde två ganska så långa pass. Lite nya moment o några "gamla" med ny tänk. Vi börjar få in läggande o ställande under gång nu. Linförheten börjar också sitta trots långa sträckor till belöning. Sen givetvis varvat med korta. Men längre sträckor/tid ju högre belöning kommer!
Kryp med vinkel gick lite sådär. Tog ut vinkeln rejält åt höger. Ooops. Men annars så gick det fint.
"Skall"  har nog aldrig fungerat så bra som i dag. Jag satt stilla o skällde 5-6 gånger i följd.
Vi skulle testa ett nytt sätt med apportering så att jag fick fart in. Men när matte hade laggt apporten i gräset så såg jag den inte. Vart mest en letan o då vart det fel syfte.
Lite inkallning med ställande tränades det på också. Typ 2st. Blev inga tvärnitar men jag stannade o bromsade direkt på komandot i alla fall. Vi har ju lite tid att träna in det i alla fall.

Efter lydnadspasset åkte vi till mattes mormor & morfar o hälsade på. De hade besök o kom mer besök. Men mattes morfar gick en sväng med mig ändå. Det e så kul när vi åker dit. Får alltis en masa gott o morfar vill alltid gå en sväng med mig. Vet inte vem som e gladast, jag eller morfar.

Sen bar det åt hemmåt. Matte satte ut några solcellslampor på baksidan runt en sten o jag fick gnaga på mera ben.

Har jag berättat att matte o husse har gjort så fint åt mig? De har flyttat min hundgård en sektion uppåt på tomten, ny markduk o fint grus. Inget ogräs alls. En skinbädd ska in i huset också. Sen så har de även laggt byggtimmer på marken mellan allt grus o gräs.
De har även grusat av så fint framför min hundgård. Så nu slipper vi bli leriga på höst/vår när jag ska släppas in/ut där. I framtiden är det tänkt att ett förråd ska stå där också.

I kväll är det film som gäller. Matte får äntligen titta på skräckfilm när husse e borta! Ruggigt! SEn får vi väl hämta fyllona i stan i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0