Matte har bestämt sig!!!

I måndags var vi o Maria me boxrarna och spårade. Matte la åt Elsa o Maria ett på ca 400m åt mig. Medans spåren låg o drog så testade matte att binda upp mig i skogen. Maria skulle sedan gå och hämta mig när matte inte var inom synhåll. Jag vart så himla glad när Maria kom o hämtade mig att jag hoppade o pussade henne hela tiden o sen lyckades jag slita mig på någon väsnter så Maria åkte i backen o jag pussade mer på henne o stack sedanin i skogen för att ta ett spår som de hade lagt! Men matte han stoppa mig. Jag vart med andra ord lite för laddad. Så då bestämde sig matte för att vi skall vänta med att göra certprovet till bevakningen till hösten. Hon tror att jag skall bli lite lugnare då och inte ha sånna förväntningar. Alla klarar inte att ta en 56kg rottis kille på bröstet. Så vi väntar och fokuserar oss på att bli uppflyttade till högre klass i spår istället. Samt givetvis att träna att bli uppbunden vid ett träd o bara få gå på en tråkig promenad o sedan settas tillbaka igen. Förhoppningsvis så skall jag kunna vara lite lugnare då när någon kommer och ska hämta mig.
Spåret gick jätte bra! När jag hade tagit slutpinnen så fick jag äta upp allt som matte hade i godisväg i sin magväska. Men det var inte slut där! Utan sen fick jag spåra vidare, och där, där under en hög av ris hittade jag den!!! Min favvoo kudde!!!! Jag slet o drog för att få fram den. Matte hjälpte till då det flög ris runt oss. Sen kampade vi o kampade!!! Det var jätte kul!!! Bra belöning för mig!
Familjen har även varit ut på årets första joggingtur. Matte springer för sig själv o jag me husse. Vi sprang 3,5km i Skultuna spåret. Gick jätte bra.
Annars har det mest vart lugnt i veckan. Lite lydnadspass på baksidan o köket ibland bara.
Men på fredag ska vi spåra me Maria igen samt köra lite lydnad. Hoppas kudden finns me i spåret då!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0