Får man extra poäng för barn i skogen???

I dag har vi tävlat i lägre spår i Eskilstuna.
Vi var startande nr 14 av 15st. vart en lång väntan på att få spåra. medans vi stod o väntade fck vi veta att minst två st hade brutit redan.
Våran spår start var i ett sommarstuge område som nu även var permanentbostadsaområde.
Jag var lugn o fin vid påsläppet. Domarna var lite impade över vår fina liggande start. Efter ca 50-70meter hittar jag en pinne! Matte vart jätte chockad fast glad. Första pinnen skall alltid ligga efter första vinkeln som kommer efter 100meter. Så domarna stod o tittade o började prata när matte tog pinnen av mig. Min nervösa matte vågade då inge ge mig något gotti då domarna stod o tittade. Jag fick väl spåra vidare då.
Det slutade med att jag hittade 5st pinnar OCH 2st BARN!!! Gissa vem som var arg.... Jag hittade inget slut.... Gissa vem som vart ännu argare. Tur att matte har lokalsinne. Annars hade vi varit vise. Det var ett märkligt spår. Vi kom in vid mål med tre minuter tillgodo. Så det var ingen ide att leta efter pinne för den var uppe på berget som vi hade kämpat oss ned för. När vi hade spårat klart o matte höll på att sela av mig o vattna mig så berättade spårmottagaren som var ny för en annan funktionär att han Först hade gått spåret på morgonen o laggt ut alla pinnar o sedan gått det igen för att ta bort snittslar. Alltså var det två st spår i mitt spår! Så ska det inte få vara men det var ju inte det vi föll på i alla fall.
Det var bara att åka hem. En besviken matte o jag skämdes.
Vi åkte förbi mc´donalds o delade på en cheesburgare på gräsmattan utanför. Gissa om folk tittade. En dregglande rottis!

Nu blir det bara spår o ingen figge letning på ett tag! Tråkigt. Figgar e så kul!

Kommentarer
Postat av: Anneli och Marre

Men jösses!!!! Så får man inte göra! Du hade kunnat lämna in en protest och fått ett nytt spår.

2009-04-19 @ 10:16:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0