Det var det värsta jag smakat på!

Åsa som våran garnne på långt håll heter la ett spår på ca 400m till mig. 2 aporter + slut. Det fick ligga i ca 60min. Tog spår upptaget bra som vanligt. Spårede bra men missade en pinne. Mot slutet började jag vinda igen... matte såg nu detta o höll tillbaka i linan en stund så att vi stod stilla. Sen sa hon åt mig att spåra. Jag gick ned med nosen o spårad. MEN vart efter så höjde jag nosen o viftade lite på svansen o emellan åt så var nosen nere. Slutade med att vi kom fram till Åsa som stod ganska så långt nere på vägen. Matte frågade vart slutet låg o Åsa pekade på ett ungefär. Vi backade upp i skogen i gen o matte sa åt mig att leta. Efter en liten stund så hittade jag pinnen! Nu skulle den godaste belöningen komma!!! Väntade med iver medans matte fipplade med magväskan.... Fram kom kattmat!
Hur kunde matte lura mig så!? Det var bland det äckligaste jag har smakat på, å det skulle hon ha som belöning! Jag skrynklade i hop hela ansiktet o visade tänderna. Fy försökte ta ett slick men fy F-N. nej det gick inte!
Matte slängde kattmaten o gav mig korv istället. Nu vart jag glad igen! Pust!
Matte hade även laggt ett spår på kallhygge på ca 200-300meter just för att träna underlaget. Jag fick sitta i bilen en stund efter första spåret då matte skulle följa med Åsa i spåret, men sen var dte ut igen. Det fungerade klockrent! Dock fastnade linan lite här o var bland stenar o ris. Vart nog lite tungt för matte då jag drog åt ena hållet o hon skulle dra åt det andra osv. Hehe.

Nä, kattmat vet jag att hon inte kommer att bjuda mig på något mera! Fy!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0