Att en vecka kan gå så fort!

Nästan en vecka har hunnit gått innan matte har uppdaterat min blogg! Men hon har faktiskt haft fullt upp med både mig, skola och jobb. Hon har haft en jurudik tenta! Inte avensjuk.
I veckan har vi tränat lydnad, spår och bevakning.
Vi klarara nu av att krypa bra i alla fall 4meter, en vänster sväng är på börjad! Höger funkar bra.
Steg förflyttningar åt vänster har jag också lärt mig. Klarade faktiskt det direkt! Tro det eller ej. Men åt höger.... d får bli en annan vecka... månad...

I fredags var vi o maria me boxrarna å spårade. Varmt var det. Ett långt spår var planerat o det vart det. Maria la ut ett spår med 6st pinnar + slut. Maria sa åt matte innan spårpåsläppet att matte skulle lite på mig. För Maria hade gått på sådana ställen som man normalt kanske inte brukar gå samt som en full människa. Hihi. Matte litade på mig o jag hittade pinne efter pinne. Sen hittade jag ett riktigt mumsigt ben under en gran. Matte skrek på mig o jag "ylade/pep" tillbaka sen fick jag spåra vidare. Fick inte ens ta ett gnag på benet! Tjuriga tant!
En liten bit efter jag hade hittat den 6:e pinnen bytte jag taktik, gick högre med nosen o mera rakt på efter en stig. Då matte inte visste vart spåret gick så kunde hon inte göra något. Det var bara det att Maria stod som mottagare ute på vägen o det kände jag. (Hon stod inte ens nära pinnen.) Varför ta ett spår när jag vet vart människan finns? Matte kände igen detta senario mer än väl! Lägre tävlingen i Avesta. Inget man pratar med matte om direkt. Vi spårade i alla fall i 20min. Så det var inget problem. Problemet ligger nu i att jag känner motagaren på 100-200meters avstånd o leder matte dit direkt istället för att fortsätta spåra. STORT problem om man frågar matte.
Det är nämligen den sista pinnen som är viktigast. Utan den klarar man inte spåret på vilken tävling som helst. Detta får nog bli vårt fokus att klara.
Hur vi nu ska kunna lösa det på kort tid. Matte söker efter tips!
Vid lunchtiden i fredags kom Carola ut o vi tränade kryp, backa o stegförflyttningar i värmen. Jag e inte riktigt koncentrerad då men jag blev så illa tvingad. Matte var bestämd idag. Vilket jag behöver. Jag vill ju helst ligga i skuggan en dag som denna var.

Framöver blir det massor av spår med längd o mottagare samt lydnad för brukset. Ev så skall matte anmäla mig till någon utställning i sommar. Maria ville att vi skulle följa med dem på några av SBK´s. Vi får väl hoppas att jag har klarat lägre spår o blivit uppflyttad till bruksklass innan dess. Matte måste nog bygga på mig lite innan dess också...
I bruks klass känns det i oförsig ok att vara lite tanig. Då vet de ju att jag är en arbetshund! Eller....?

Glad påsk på er!

Kommentarer
Postat av: Marre

Inte är du tanig brorsan! Avis på din välbyggda kropp ju... Blink :)

2009-04-11 @ 17:48:48
Postat av: Lina

Max? Tanig?? INTE EN CHANS! :)

2009-04-12 @ 07:22:01
Postat av: Maximus

Vad snälla ni e. Men om man skall jämföra med utställnings rottisar så e jag nog lite tunn allt. Tänker på hur pappa Molle, farbror Jack och Jr Samurai såg/ser ut.

2009-04-12 @ 15:14:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0