"Utgallring"

I söndags skulle det ha varit utgallring. Men då våra instruktörer bestämde att vi inte skulle ha något cert-prov 1-2 november så vart det bara en kontroll av status. Provet skall nu vara i vår någon gång. Anledningen till att provet flyttas är att försvaret skall spara pengar å då har de tryckt in alla slutövningar på S1 i Enköping där vi skulle vara. Vilket då gör att vi inte får plats där. Ganska skönt ändå att det flyttas. Då har man längre tid att öva å så kanske de inte är så kallt ute i vår.

Jag var mer taggad än nånsin i går. Vilket då inte är så bra. Matte orkade knappt hålla i mina 55kg när jag ville fram på stigen. Jag satte i min 4-bens drift o tuffade på, på jakt efter roliga figgar. Men när jag gör det och matte håller emot i kopplet så låter det väldigt mycket. Jag flåsar o låter som bara den. Vore det ute på riktigt så skulle alla fiender upptäcka oss o matte skulle bli trött ganska så snabbt... Inte bra! Matte har lite ideer om hur hon skall få ner min motivation lite. Få se om hon lyckas.
Men jag markerade bra i går. Vind o ljud. Sen hade vi spår upptag o det gick också bra. Tog dock bakspår först men det gör ju inget. Vi hittade den lilla brandslangsbiten men jag ville spåra mera!!! Mera!! Väldigt het här med.
Sista övningen vi gjorde var stilla sittande bevakning. Något som jag o matte har tränat väldigt lite på. Vi satt i 30 minuter. Så länge har jag aldrig setat förut, men det funkade. Efter 5 min vart jag lite rastlös då inget hände, men sen när de skickade in en figge som gick så vart jag genast focuserad. På cert-provet skall vi sitta i en hel timme!!


1-2 november skall vi troligtvis tälta ute i skogen. Men jag skall få sova ute!! Vet inte hur jag skall klara detta. Jag e ju van att sova med husse o matte i sängen! Fy vad taskigt. Fast kedjad vid ett träd en hel natt!


Kommentarer
Postat av: Marjo

Tack för grattiset.Det var toppen bra gjort av Uno :-)OJ vad kyligt att sova ute i november.BRRR.Maxi mus kan få låna Molles back on track täcke.Då håller han sej varm om ryggen iaf.KJAAM!!!!

2008-09-22 @ 23:02:31
Postat av: Maximus

Ja kallt blir det nog. Matte skall köpa ett sånt täcke åt mig när hon får pengar. Tror att det behövs! Matte har nu anmält mig till en tävling i klass 1 i slutet av oktober. Hoppas att det inte e snö då!

2008-09-23 @ 08:35:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0