Den regninga Tävlingsdagen!!!

Vi träffades 7.30 vid motorstadion vid Avesta. Matte lyckades dra start nr 1! Vilket hon önskade sig. 1 eller 10. Med tanke på plattsliggningen. De e alltid skönt för matte att jag har en sida fri.

Först ut som sagt. Dags för spår påsläpp. Gick super bra! Började som vanligt i liggande position, inte så trevligt idag så det regnade så mycket. Sen lugnt o med nosen nere spårade jag i kärnan sen var det dags för vinkel. Den tog jag också klockrent. Visste att det var 10 pöängare på det momentet! Kändes bra. Sen plockade vi pinne efter pinne. 7 små pinnar hittade jag o dem markerade jag jättebra! Tog upp dem o hade dem i munnen tills matte kom fram. Efter 7 pinnen fick jag dock vittring på de andra ekipagen som hade förflyttat sig. Så jag drog matte åt det hållet o hon kände att det var fel. men tänkte på att man ska lita på hunden. Sen fick jag vittring på en gubbe i skogen. Honom markerade jag jätte bra! Det var våran motagare. Så nu visste matte att slutet var där någonstans.
Vi hade nästan 10 minuter tillgodo på oss att hitta slut pinnen. Vi letade o letade. Då vi inte visste vilket håll spåret igentligen gick åt så vart det lite svårt. Vi hittade tyvärr inte slutet. Så nu var det slut för oss denna dag. Man får ju inte gå vidare om man inte har slutet. Tyvärr!

Matte vart jätte besviken. Sååå nära men inte tillräckligt!

Vi åkte ned till klubbstugan o beklagade oss om att vi hade tänkte räkna med tävlingslydnaden i bevakningsprovet osv. Då fixade klubben så att domarna skulle bedöma oss i lydnaden till bevakningsprovet!!! Nu fanns det hopp igen!

Efter alla ekipagen var klara så körde vi lydnaden för bevakningen. Å vi klarade det!!! Trotts allt regn o fria följet som vi inte hade tränat på alls!

Jag måste ge Avesta Brukshundklubb ett stort gäng med rosor. Bättre klubb får man leta efter. Vi hade ju varit där två gånger innan o tränat lydnad. Alla hälsar på en o är så trevliga.

Det första matte gjorde när vi kom hem var att leta efter nästa tävling. Vi är anmälda till Fagersta men där är vi 15:e reserv o det är 10 som deltar. Så det finns inte en chans att vi kommer med. Men hoppas kan man ju. Matte skall ringa runt i morgon o se om vi får platts någonstans.

Maria o Elsa gick det lite bättre för. De vart godkända men tyvärr inte uppflyttade.

Summering av det hela. Spåret funkar jätte bra igentligen. Var en osis på slutet. Jag har bra spår kondition o är lite känslig mot regn på lydnaden. Ville inte ha det blött om rumpan eller magen. Viklet gör att vi kommer att träna i regn framöver. Samt med en motagre i slutet av spåren.

Kommentarer
Postat av: Marjo

Hej.GRATIS till bevakningen.Vad duktiga ni är.Skönt att ha det gjort.:-) osis på slutet där..men är man bevakningshund så är man hihi..Nu håller vi tummar att ni kommer med på nån lägre tävling.Kramizzar o pussar på nosen.

2008-09-08 @ 21:16:56
Postat av: Maria och Perti

Hallå!Jätte grattis till lydnads provet till bevakningen!!!Lycko önskningar till er i frammtida tävlingar.

Vi får hoppas att inte den tomten kommer till oss i jul den kommer int få gröt av oss Hi Hi Hi

2008-09-09 @ 10:24:04
URL: http://www.crosswaysjrsamurai.dinstudio.se
Postat av: Anneli

Grattis till avklarad lydnad för bevakningen!

2008-09-10 @ 16:02:24
Postat av: Marjo

Tack för träningen idag.Gick ju kanon.Kul o se dej och Max i sökskogen.Så stolt över de ni gör ihop.Är så imponerad!Han är ju bara 2 år och 2 månader.Ha ha minns hur Molle Muffins var i den åldern Hihi Max är mycket mognare.Kraam till er.Vi höres på luren.

2008-09-15 @ 00:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0