Lydnads tävling inom kort

Matte har nu anmält mig till lydnadstävlingar. Lydnads klass 1 heter det. Vi har aldrig tävlat i det tidigare, fast de flesta momenten finns ju med i brukset som vi har tävlat i. Men lite nya moment e de allt.
Vi skall sattsa på att få 3 st 1:a pris. Då får man ett lydnadsdiplom, även kallat LP1. Om vi klarar det så får jag en titel före mitt namn; LP1 Crossway´s Maximus. Fräckt va??!!.... Då syns de att jag e duktig. Lite roligt i alla fall, om vi nu skulle lyckas med de då.
Vi skall tävla i en tävling som Farmor bus (Marjo) skall tävla med Uno. Matte hoppas verkligen att vi inte skall lägga plats vid dem. Hon tror att jag gärna skulle busa med henne då o bli över lycklig att stå bredvid henne. Undrar vad hon får de i från.... hihi. I alla fall så skall vi träna lydnad med Marjo som störning, utifall att det blir så. De e nog klokt. Tänk att matte känner mig så väl.

I veckan har jag fått mera fyskträning än tidigare, jag har haft viktmanchetter, klövjeväska och sprungit. Eller dragit runt matte i spåret... hihi. Hon har fått papprerna från Gävle där hon skall göra "mini lumpen" en vecka. Då stod det att hyfsad bra kondition skall man ha. Så då har det blivit spåret. Matte hatar verkligen att springa. Å de e bara 2 veckor kvar!! Lite sent att börja nu kanske... Matte e lite orolig om husse kommer att motionera mig ordentligt när hon e borta.

Men de löser sig nog. Jag blir ju lite Crasy när jag inte är stimulerad så då kommer jag att få motion, inte den psykiska som matte ger mig mycket av så då behöver jag ännu mer fysisk motion. He he.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0