Flera champinjoner i släkten!

Mina farbröder Crossway´s Jack och Crossway´s Jr Samurai har blivit champinjoner! Det vill säga svenska utställnings champions. Precis som pappa molle var. Crossway´s Jr Samurai har även blivit finsk utställnings champion. Ett stort grattis till er. Hoppas att jag blir lika snygg som er när jag blir stor.

I går kom Lina från mattes klass o hennes son Malte på besök. Lina hade kvar sin bil hos oss, då matte o hon var ute på Ladies Night i fredags. De träffade/tittade på Martin Stenmark, Peter Stormare o Henrik Hjelt. Bygglovs Matte o Daniel da Silvia var även där o showade. Roligt hade dem i alla fall. (Jag fick vara med mattes mormor o morfar hela fredagen o åkte o hämtade matte på natten.) 
 
Sen åkte vi o tränade sök/bevakning med Maria o boxrarna, farmor bus o farfar Matti med Uno. Matte ville ha ljud på ena sidan o vindfigge på andra sidan. Men det var typ ingen vind alls. Så det vart mest vind o sökskick. De e ju så otroligt roligt att jobba i skogen. Full fart ut hade jag o där ute låg Farfar Matti med min kampkudde!!! Jihooo! På andra sidan låg Maria med min älskade skrikboll som vi lekte med. Farmor bus höll ordningen på stigen. Totalt vart det sex skick. 

När vi var klara i skogen åkte vi hem till farmor o farfar o tränade lite lydnad under komendering i deras paddock. Gick ganska bra. Matte inte riktigt nöjd... Jag har tyvärr börjat att byta krypteknik vilket matte inte vill då min rumpa blir väldigt hög. Så vi e lite osams om den biten just nu. Får se hur det blir. Vi kommer ju inte få tävla fören tidigast i vår, så mycket kan hända! Matte har nämligen mailat alla klubbar som har lägre spår tävling nu i höst o de är fullbokade. Vissa har haft 60-80 reserver!!!

Det var i alla fall roligt att träffa farmor bus o farfar Matti. Jag hade inte träffat dem sen utställningen i Köping i Juli! De tyckte att jag hade växt på mig lite o blivit grövre. Kul att höra! Kanske kan jag bli lika stor o fin som min pappa o hans bröder... Men det ligger så klart mycket träning bakom.
Uno deras nya rottis, han hade verkligen växt på sig! Å han har bott hos dem i 2 månader!!! Jag kanske skulle ta o bo där ett tag.... Sorry matte... Nä då. Jag trivs hos matte o husse men det har slarvats endel med styrketräningen måste jag säga. Det e nog pga att vi har varit tävlingsinriktade på lägre. Vi har ju tränat det varje dag i stort sett. Dygnet har ju inte så många timmar ändå.

På söndag har vi "utgallring" på bevakningen. Bara 8 hundar skall få gå upp till certprov! Å jag tror att vi e 12st nu. Så fyra skall bort. Hoppas inte att det blir vi. Så denna vecka kommer att riktas till enbart bevakning!


Kommentarer
Postat av: Maria,Petri&Samurai

Tack så mycket för grattiset i gästboken!Körde igenom ettans lydnad här om dagen med Samurai han va riktigt taggad så vi hadde jätte skoj på planen!

Kramizar från oss

2008-09-17 @ 00:26:23
URL: http://www.crosswaysjrsamurai.dinstudio.se
Postat av: Jessica & Maximus

Vad roligt att höra att det går bra för er. Ut på tävling nu då. Själva så e vi i funderar stadiet till ettans lydnad. Finns ju inga lägre spår tävlingar kvar i år så. Vi får se.

2008-09-17 @ 16:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0