Matte e hemma!!!

Äntligen har matte kommit hem. Eller hon kom hem i fredags redan. Vi har bara inte haft tid att blogga. Matte fick mycket pussar när hon kom hem. Å husse fick inte pussa min matte för mig. Eller en puss gick bra, men sen gick jag i mellan o bet lite granna på husse. He he.
Hela lördagen hade jag o matte för oss själva. Vi började med en långis hem i kring. Sedan mys o frukost. Sedan åkte vi ned till Skultuna o tränade hårda spår. Nu törs man ju inte vara i skogen när det är jakt. Man kanske blir skjuten i tron om att man e ett viltsvin eller nått...
Vi började i alla fall med två stycken grässpår. Fokus var spår start. Läggande. Sen var det bara rakt fram några meter. Jag var ganska så ivrig på det första spåret o gick inte i kärnan. Det andra gick bättre. Apporter var spårpinnar o strumpor. Markerade jätte bra.
Spår nr 3, var i sanden mellan klätterställlningar. (Vi var på dagis) Detta spår gick jätte bra. Höll mig i kärnano var lugn. Nu var det även en vinkel, men den tog jag galant!
Spår nr 4:a var på asfallt  Detta gick inte så bra. Jag sökte mig åt sidan där lekparken var. Jag har nog inte fattat att man kan spåra på asfallt. matte startade om mig 3 gånger. Men sen fick jag vind på apporten o gick mot den. Den hade matte gömt bakom en blomkruka så jag inte skulle gå på syn. Jag hittade den i alla fall.

Efter spåren åkte vi in till Redog, vägning o kloklipp. Där träffade jag deras rottistikar!!! Den ena löpte!!! Åhhhhh. Det vart mest en puss, fast jag ville lite mera...

Sedan åkte vi ut till Anöshög (eller hur det stavas) o gick lite i backar o i skogen. Mycket mysigt. Vi har aldrig varit där tidigare. Sen åkte vi hem till mattes mormor o fikade. Efter fikat tog vi en långrunda i Skultuna. Halva utanför samhället o andra halvan i Skultuna.

Tillslut åkte vi hem o lekte o gosade. 

Kommentarer
Postat av: Lina

låter som en underbar dag! :D

2008-10-24 @ 19:13:52
Postat av: Marjo

Hej...Vad duktig du varit som gjort minilumpen :-)Känner mej trygg att ha en "soldat" och Maximus som TJH i grannskapet.ifall"Farmor" kan ju gå vilse,får ni leta reda på mej då...Du vet dementen kan ju slå till under spårläggning ex.

Tack för grattisen..blir inget stora för oss...Vore kul att åka o kika utan vovve iof.KRAAMMIISSS

2008-10-25 @ 19:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0