Debut i lydnasklass 1 avklarad

I dag söndag var det premiär för oss i tävlande i lydnadsklass 1. Tävlingen var i Kopparberg.

Matte var extra nervös i dag då jag blev attakerad av en annan rottis i fredags. Husse var ute o gick med mig hemma o rätt som det e så kommer en rottis farande mot oss o börjar gaffla. Jag vart biten i svansen!! Å då sa jag verkligen ifrån. Så det slutatade med att den andra rottisen backade undan o stod o pep till hans husse kom. Det värsta är att det är ANDRA gången jag blir attakerad av den där.

Nu tillbaka till tävlingen.
Platsliggningen avr lite spänd. Jag fick ligga med en svart blandis på vänster sida o en rottis tik på höger sida. Jag hade full koll på dessa under själva uppläggningen. Sen var jag även spänd under tiden vi låg, men jag låg stilla.
Vi fick en 10:a på  platsen!! Pust o stön, var typ det matte sa när det var över.

Vi var hund nr två ut på plan. Jag var verkligen inte inne på lydnad. Jag tittade bara på hundarna som var utanför planen. matte kunde inte nå fram till mig. Men tandvisningen gick ganska bra. Ville pussa tjejen bara, så jag fick en 9:a.
Linförheten var under all kritik då jag hade fokus på de andra, missade någon sväng o gick med huvudet vridet ut från planen. Lika så vart det med läggandet under gång. Matte försökte få kontakt med mig innan vi skulle starta momentet, men det gick inte. Så matte fick lägga dubbelkomando vid transporten så att jag skulle lyfta på ändan. men när jag väl rest mig o gick fot så la jag mig när matte sa åt mig.

Sen var det dags för inkallning. Då vaknade jag till liv. Här fick vi en 9:a pga lite snett sittande i positionen. Men vilken fart jag hade.

Sen var det ställande. Här fick jag 7,5 pga att jag inte stanade direkt. men matte var nöjd då det var ett nytt moment för oss.

Apportering var det dags för. 10:a!! Som vi har slitit o det gav resultat. Det stod även BRA! på kritiken.

Sist ut var hindret. 10:a!! Till o med slut positionen var bra nu.

Så samanlagt kom vi upp i 156,5 poäng. Om vi hade fått 3,5 poäng mer eller rättare sagt 1 poäng mer i linförhet så hade vi fått ett första pris. Tråkigt. Men efter omständigheterna så är det godkänt ändå.
Jag fick ett andra pris men även en andra plats på pallen. En fin silvermedalj fick jag att ha på min hylla!

På lördag är det dags igen. Nu i Hallstahammar. Hoppas att allt fungerar bättre då.


Kommentarer
Postat av: Maria&Petri

Tackar för gratulationerna!Grattis till silver medalijen å lyckatill till heligens tävling.

Kram

2008-10-08 @ 02:27:47
URL: http://www.crosswaysjrsamurai.dinsudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0