Ännu en tävling i regn...

Nu har vi tävlat igen. Denna gång i Örebro o det var en till lydnads etta.  Som vanligt när matte o jag tävlar så blåser det o regnar. Det hade verkligen regnat i Örebro under natten. Lydnadsplan  var såååå himla blöt o lerigt. Stora vatten pölar bland alla agillityhinder.... (För er som inte är så insatta så ska det inte vara sådana hinder)

Matte drog nr 1! En fri kant på platsliggningen, jippi.(tyckte matte)
Platsen gick jättebra! Jag gick in på plan med full kontakt med matte o satte mig tom rakt direkt. När matte laggt ned mig så låg jag lugnt o sansat. Trotts att en malle låg o stirrade på mig. Det tyckte matte kändes sååå bra.

Innan det var dags att köra själva lydnadspasset så tog matte me mig ut på en åker. Där var d blött!! Usch. Men det vart lite linförhet med mycket halter samt lägganden under gång. Allt för att "tvinga" mig att bli blöt... Snyft. Men det hade vi igen sen dock.

När det var dags att gå in så fick jag lite kokt älgkött som mattes mormor hade kokat. O då vart jag focuserad!! Men vi började med tandvisningen så det var igentligen bortkastat... Den gick jättebra.
Linförheten gick bättre än väntat tyckte matte. Jag har ju haft en tendens till att inte vilja sitta i halter när det regnar o e sådär blött o geggit om rumpan. Men det fixade jag idag.
De andra momenten var väl lite sega o jag undvek vissa vattenpölar under transporter, men jag la mig i leran o så.

Vi fick ihop 145poäng vilket vart ett andra pris. Vi kom även 6:a av 11:a. Matte e jättenöjd med mig i dag. Inte på resultatet i sig då hon vet att jag kan bättre, men pga vädret o den leriga planan så e hon nöjd. De e kul att hon kan vara det någon gång...

Matte har anmält oss till en tävlingslydnadskurs i november. 6 tillfällen. Kanske kan få lite tips där.

För mig så blir det inga mera tävlingar av något slag under året, utan vi ska träna på o slipa på momenten o jag ska mogna till mig. För nästa år då, då jäklar!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Nästa tävling hänger vi m på :)

2008-10-28 @ 05:43:05
Postat av: Maximus

Vad goa ni e. Ser fram emot det redan.

2008-10-28 @ 15:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0