Ny säng o kursstart!!

Jag har blivit avvisad från matte o husses säng!! Snyft. De har köpt en tun, tun hundbädd till mig. Den är väl bara 15cm tjock! 80x90cm i måtten. Jag är ju van med en säng som e 90x200cm samt några dess tjock med fjädrar i. Vilket skämt.
Nu för tiden väljer jag att sova på hallgolvet ist. De e ju typ samma sak...
Men så fort husse har gått till jobbet så står jag o piper lite vid mattes sida o stirrar på henne djupt. När jag har blivit tyst efter ett tag, så bäddar hon ihop husses sida o säger "varsegod". Då hoppar jag genast upp. Då kan jag sova flera timmar till. Jag brukar även få hoppa upp när vi har varit ute på morgonen. För då har matte bäddat sängen o då är det helt ok att ligga där.

I går tisdag började matte o jag en tävlingslydnadskurs på Hundex. Instruktören heter Lasse o är tydligen även hundpsykolog... Den skall inne hålla alla 1:ans moment samt några i 2:an. Ev även framförgående. Önskemål från matte... I går var mest en koll för Lasses del, för att se vart vi står. Alla ekipagen skall få jobba mer inviduelltanpassat, alla är ju inte på samma nivå. Vi började med lite kontaktövningar, snabba sättanden, snabba lägganden. Lite sidoförflyttningar (inte vår starka sida). Men här vart han impad av mig. Jag var den mest rörliga rottis han träffat!! Bland de längsta också. Jag kan böja min kropp ganska så mycket. Vilket gör det lite svårare för matte i vissa övningar... he he he!!
Vi tränade bakdelskontroll, också det en svag sida. Baken sitter ju där den sitter, ska man ha kontroll på den också??
Vi övade på stå o ligg. I dessa övningar fick man inte kliva framåt utan kroppen skulle röra sig bakåt. Inte något som matte har tänkt på. Det kommer nämligen i 2:an. Men BORDE ha övats in från början om hon varit smart nog..
Vi avslutade med att sätta i hop en cirkuskonst med ett ligg. Vi skulle testa "snurra, ligg". Just för att kunna sätta ihop två moment för att sedan få belöning. Jag var då BÄST på detta!!! hihi. Jag körde även det tvärt om. "ligg, snurra, ligg"
Å vad jag var duktig!!! jag e ju så smidig.

Nästa gång skulle vi köra lite mer övningar. Hinder, inkallning o apportering var några av dem.

Här är en bild från i lördags efter jag o matte tog en långis på en skitig grusväg. Jag fick springa lös där o rejsade även på gärdet! Skit kul!!! Det blev med andra ord ett långt bad efter det...


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hörru du Macke är den översta bilden ifrån Söndags eller????

2008-11-12 @ 16:13:23
Postat av: Maximus

Yes! Antar att du syftar på husses fina blåa hink bredvid... Den kom i alla fall inte till användning.

2008-11-13 @ 19:03:20
Postat av: Aki

hej svejjs vi såg ditt inlägg i Gb Aki har inte hört ett ljud från Marie men han får Ringa henne i morogn kväll och så hör han av sig till dig över tel..MEN Maila tel nr hittar ej listan..men ananrs så kan vi ju träffas på lördag där vi vad stamkvistningsytan träna lite själva på lördag eller vi åker på Lo träning v-ås Bk på söndag kl 11 då kan vi träna lite hårda spår efter där..



Hör av dig med nr--



Aki

2008-11-13 @ 23:12:09
URL: http://vargstubackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0