Matte vart bestulen i skogen...!!!

I tisdags åkte matte o jag ut till skogs för att spåra. Vi spårade på ett nytt ställe denna gång. Matte trampade ut spåret som vart 900meter. Matte räknade faktiskt denna gång, hela vägen. 6 st apporter la hon ut. Det var spårpinnar, strumpa, handske och hårtoffs. Detta skulle vara ett klurit spår för mig. Starten brukar vanligtvis vara rak en lång bit. Nu var det snett in i skogen med en tidig vinkel. Många vinklar var det i spåret i övrigt. Slutet hade matte laggt på andra sidan vägen för att testa om jag skulle fortsätta spåra eller bryta vid vägkanten. Matte hade använt sig av 5st snitslar i skogen som riktmärken. Varav en satt vid starten. När matte hade laggt ut spåret åkte vi till hennes mormor o fikade.

1,5 timmar senare var vi på plats igen, redo att spåra! MEN, vad ser vi. Det står en bil där vi stod när matte la ut spåret. OCH mattes fina startsnitsel är borta!!!!! Vi hade blivit bestulna!! Matte som hade satt upp en fin snisel där. Matte har nämligen tre olika typer av snitslar. Några som hon har fått tagig över av sin morfar... Dvs gamla o nästan osynliga i mesta dels blå färg. Sen har matte gjort egna av reflexvästar som syns mycket bättre. Men sen har hon köpt långa fina oranga snitslar, o det var en av dom som var borta. Grrrrr!!!

Matte väntade med att ta ut mig o kollade om hon skulle se någon som tillhörde bilen. Efter en lite stund kommer en kille med en liten hund efter vägen. Matte väntade in honom. Han var trevlig. Det var tydligen hab som ägde marken som matte laggt spår på. Han hade vart upp i skogen men vände när han såg några gula snitslar. Han ville inte förstöra spåret för oss. O de var riktigt snällt, det var ju ändå hans mark. Han skulle kolla om några djur varit där. De jagar där på helgerna sa han. Matte frågade om den oranga snitseln, men han hade inte sett någon. Alltså måste någon annan ha varit där också.

När det var dags för mig att spåra så fick det bli ett spår uppletande då matte inte riktigt visste längre vart spåret gick. Men jag grejjade det galant. Första pinnen missade jag, men matte hittade den o visade mig den o fick lite bacon. Efter det hittade jag alla aporter!!! Jag markerade jätte bra. Hårtofsen tog jag inte upp men stod vid den o tittade på matte. Det märktes på mig att det var fler som hade gått i skogen, men jag sollade ut spåren ändå o gick rätt. Matte hade ju inte koll då det var så lite snitslar. Även över vägen spårade jag. Gjorde inget avbrott alls. Matte var nu mäkta nöjd o jag lika så.

När vi kom hem så fick jag ett älgben av matte som belöning. Hon försökt att flå benet lite på hår men det var mycket kvar ändå. Att hon e så kinkig i bland. De e bara att ge mig benet som det är så löser jag ju det själv!
Medans jag gnagde på ben ute på framsidan av huset, så tränade matte Bodypump inne i huset.

Vi var båda nöjda o glada för dagen. Kul med skogsspår igen.

Kommentarer
Postat av: Maria och Samurai

Halloj!Joo vi ska till S-stockholm,ska ni dit?

2008-11-09 @ 22:07:02
URL: http://www.crosswaysjrsamurai.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0