Hoppat av kursen!!

Ni läste rätt. matte har klagat på tävlingslydnadskursen o vi har nu hoppat av kursen. En otrolig lättnad för oss båda. Nu skall vi träna på o ha roligt på vårat sätt o på våra egna förutsättningar. Ett klokt beslut tycker jag. Jag vill ha kul på plan!!!

Matte har då även köpt en matta till oss. Eller till mig. Inte vilken matta som helst, utan en "krypmatta"!! Så nu kan vi öva kryp inne. För er som inte riktigt frstår så sskall jag förklara. Vi har nästan inga mattor inne. Förutom under köks- o vardagsrumsbordet. Det är väldigt halt att krypa på ett parketgolv, det blir mycket klomärken då. Så matte har varit snäll o köpt en vanlig gångmatta. En lång smal matta på 2,5meter.

Första gången vi testade kryp på mattan så kröp jag som en normal hund. Vilket jag inte brukar göra. Andra gången vi skulle köra o även visa mattes kompis Lina så kröp jag på mitt gamla vis. Gissa om matte är bekymrad.... Hihi.

Nu vet hon inte hur hon skall primera mig. Vid "vanlig"  eller mitt sätt? Hmmmm. Jag kryper olika varje gång med bakbenen. Fram e lika. Tål att funderas på.

Här är min nya matta. Fin va???


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej hopp Jaffa hälsar och Tackar för inlägger i Gb..och såg nu bilderna du lagt ut..men VI måste försöka få till bättre bilder med bättre ljus en dag..

Ha det bäst



vink från Vargstubacken

2008-11-30 @ 21:29:45
URL: http://vargstubackens.se
Postat av: carina

Belöna rätt, ignorera fel....fast det håller kanske inte. Bryt kontakt vid fel, ingen träning är straff nog...blir rätten fler än felen är du på rätt väg. träningstips från Carina och Enna som ska tävla i januari, de du!

2008-12-01 @ 15:17:46
Postat av: Maximus o Jessica

Tack för tipset Carina. Men matte undrar vilket av sätten som skall vara rätt? Rumpan har jag mest nere om jag har benen bakom mig. Fast på detta sätt kryper inte "Normala" hundar. Jätte kul att ni ska tävla! Är det lydands 1? Vart? Titta???

2008-12-02 @ 18:43:02
Postat av: Marjo

Tjena.Ska bli kul o åka utan hund.det är nog första o sista gången de händer...Ang. krypet.Det viktiga är att rumppegumpen är nere och att han tar sej framåt utan att lätta från backen...jag skulle nog belöna båda teknikerna,bara han gör de andra "rätt".Vissa hundar kryper med bakbenen på samma sida,och andra gör på andra sätt...Helt ok.

2008-12-02 @ 19:02:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0