Focus på hårda spår...

Ja i veckan har matte focuserat på att vi skulle träna hårda spår. Vilket vi har gjort. Vi har spårat på gräs, grus, sand o det värsta för mig... asfallt. Alla spår har gått jätte bra, förutom asfallt. Matte la tex ett spår som började på gräs o gick runt som ett U som sedan vinklades in o vart grus/sand. På den biten låg det en massa bråte. Gamla fotbollsmål o skräp. Slutet hade matte laggt mellan två i hoppslagna fotbollsbås. Där inne brukar nog en del ungdommar sitta på helgerna om ni förstår vad jag menar. Men spåret gick kanon. Det var även lite mörkt ute då men inga problem.

Våra spår på asfallt har varit inne på dagisområdet, skolor, parkeringar o basketplaner. Visst har jag hittat apporter men jag e bra snurrig o har inte fattat riktigt vad vi gör.

MEN i lördags hade vi bevakningsövning med alla. Då började vi med asfallt spår. Det var mitt bästa asfalt spår någonsin!!! Matte var jätte glad, men Christian var inte nöjd (vår instruktör). Jag gick kanske med lite hög nos i bland o hade ett högt tempo. Men om man jämför med alla andra gånger vi spårat på detta underlag, ja då förstår man att jag var duktig denna gång. Spår nr två på asfallt gick lite sämre. Nu gick Christian med oss o matte skulle stanna så fort jag höjde nosen. Lättare sagt än gjort när det är is o jag har fart. Christian tog tag i kopplet så att matte skulle kunna hjälpa mig o peka i marken. Men det gick inte så mycket bättre, Christian orkade heller knappt hålla mig. Så det fick bli ny taktik.

Spår nr 3 vart ett näringsspår på gräs. För att jag skulle få ned tempot. Det matte missade på var att hon tog för små steg. Vilket vart bättre sen. Jag drog i alla fall inget i spåret. O vart noggran. Jag har ju aldrig gjort näringsspår innan så detta var nytt.


Spår 4 vart också gräs o näring. Men nu med vinkel o stora steg. Det vart ett ganska så långt spår. Jag ville dock hoppa över lite gobitar så matte fick bromsa mig denna gång. (Det var ju frolic i spåret o inte korv som det var i det förra..)
Vi ska i alla fall träna på med näringsspår för att få ned tempot o jag tackar inte nej till det om det ligger goda gobitar i spåret. Hihi.

Sedan var det patrullstig. Figgen låg på slutet så då kunde matte koncentrera sig på min transport på stigen. Christian hjälpte till o det vart riktigt bra till slut. Jag har ju en tendens till att vara lite överladdad här. Så inga drag i koppel var tillåtet. Men det fick de till med ny metod.
Figgen markerade jag jätte bra! Det var en ljudfigge. Jag stelnade till direkt när jag hörde ljudet. Jag stod helt stilla, jag var mitt i ett steg så jag stod på 3 ben tills matte släppte mig, o då hade jag stått en bra stund! Vad roligt dte är att få springa till figge!!!

Vi avslutade dagen med stilla sittande bevakning i 30 minuter. Som tur var så hade jag fått låna pappa Molles "Back on track" täcke av Marjo. Det var ju lite kallt ute kan man säga. Det var inga figgar i skogen fören efter 15minuter. men jag satt stilla o var jätte koncentrerad. Sedan markerade jag jättebra. Detta var våran bästa omgång någonsin. Matte nöjd!!

På vägen hem stannade matte till vid en skogsväg. Då fick jag springa i långlina i 30 minuter o lukta o kissa o busa.

De va så befriande!!! Tack! Nytt datum för cert provet är första helgen i april.


Kommentarer
Postat av: Aki Cathrine

Hej svejjs Aha så du bor I Haraker där ser man ja det är ju nästan granne..

Aki snackade om det vart träning i Sura på lördag så skulle du följa med dit?

Det är ju få som kommer så det är ju bara bra det blir några där S

Veckorna blir det ju inte så ofta men HÅRDA spår går ju faktiskt träna på veckan..det finns ju massa belysningar på parkeringar ...men söndagarna finsn ju dom med..men aki hör av sig till dig



Vink ha en rba dag

2008-11-04 @ 10:09:16
URL: http://vargstubackens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0