Bevakningsträning

I lördags var det träningsdags! Jag o matte åkte till Stamkvistningsytan o tränade spår, vindupptag och budföring med Aki från bevakningsgruppen. Aki har också rottis, eller rättare sagt 5st med sin sambo Cathrin.
Aki la spår åt mig o matte åt hans tik Jaffa. Vi fick ca 1km spår med 6st olika föremål.
Jag spårade bra, men missade några apporter tex en patron o en tändsticksask. Men jag gick i alla fall där dom låg men spårade över dem. Spåret hade många vinklar o det blåste hårt. Chatrin stog som störning vid slutet. Cathrin passade även på att ta lite bilder på oss, här är några.




Här hittade jag slut apporten!!!

Patrullstigen gick också bra. Aki hade laggt ut en jacka på ena sidan av stigen o matte en väska på andra sidan. Jag markerade båda väldigt starkt o fick springa ut på dem. De e så kul att få mooosa ut i skogen. Jag skötte mig även på stigen. Aki tyckte vi hade jättebra tempo o jag drog inte så farligt heller. Jaffa var också duktig men fick tyvärr inte vind på ena sidan.

Sedan körde vi BUDFÖRING. De var längesedan, men va kul. Jag fick springa 4st sträckor. Ena gången tjuvade jag lite när jag skulle springa tillbaka till matte. Men gången efter det skötte jag mig. de e ju så kul!

När vi var klara fick jag leka med två av deras tikar. De var en bra belöning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0