Bevakningsträning o fottad!

I lördags träffades matte o Aki med oss hundar i Sätrabrunn för att träna patrullstig. Eftersom det var så mycket snö så vart det inga spår.
Matte o Aki riggade en LÅÅNG patrullstig. 3 st vind och 1 ljud var ut satta. Dvs en filt, tröja och en väska. Till ljudet hade de hängt upp en kombi radio som det knäppte lite i när den som gick bakom på stigen tryckte.

Jaffa var först ut. Vinden vände hela tiden, men markerade alla vindsaker väldigt bra. Ljudet tog hon tidigt!! 20-25 minuter tog stigen.

Sen var det min tur. Laddad till max var jag;) Drog alldeles för mycket i början... Sorry... Första vindsaken markerade jag jätte starkt! Matte hade is i magen där. Hon tyckte att jag hade markerat men var inte nöjd, några steg senare... då fick jag den rejält. Jag fick dock inte gå ut till den. Den fanns ganska så nära en bilväg där de åker på ganska bra. Och matte insåg att hon inte skulle kunna GÅ dit med mig i kopplet. Sedan var det en bit till ljudet. Jag markerade tydligt att det var vindmarkering i skogen, det gjorde Jaffa också men hon kunde släppa det. Inte jag. När det var dags för ljud så markerade jag det lite snabbt men hade full focus mot andra sidan. Vred tom bort huvudet från ljudet för att kolla in det som jag ville. Jag hade med andra ord väldigt svårt att släppa det andra. Matte startade om mig en bit bort o då gick det bättre. Vart lite het igen men efter ett tag så släppte det o jag gick bra. Sedan markerade jag de andra två vindsakerna jättebra o fick springa ut till dem. Kom tom tillbaka till matte när hon roppade!!! Fick köttbullar som belöning. Mums!

Efter träningen tog Cathrin lite kort på mig. Aki höll i kopplet o matte lockade. Här är några bilder;







Tack så mycket Aki o Cathrin för de fina bilderna!!

Kommentarer
Postat av: Lina

2008-11-23 @ 19:36:25
Postat av: Lina

Alldeles underbara bilder på Maximus! Vilken fin hund du har! O så där underbart gosig :)

2008-11-23 @ 19:38:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0