Vi vart godkända!

Pust... Äntligen har den stora tävlingen vart. I söndags närmare bestämt.
Matte har varit sååå nervös.Nu pratar vi veckor! Å nervösare vart hon, för jag hade "glömt" hur man spårar på gärden.... Jag letade figgar o skulle göra uppletanden samma vecka som tävlingen var. Men som tur var så kom jag ihåg det när det väl gällde. Vi fick en 8:a o en 9:a på spåret. Jag hittade alla pinnar men matte hade för kort lina på vissa ställen o jag vimsade lite på mitten sträckan. Det var mycket älgbajja där.... Mmmm.

Andra specialmomentet gick också bra. Vi fick 9.5 på budföringen (av 10)! Så nu var matte glad. Fast jag gjorde inte mitt bästa här måste ju erkännas. Jag var verkligen berörd av den stekande solen som värmde mig hela dagen.

Lydnaden gick så gott som inte alls. Jag var alldelles för oinstresserad o trött. Ville hellst bara gå o lägga mig i skuggan. Inte ens att nosa på plan var att tänka på. Det som gick bra var läggande, apportering o inkallning. Vi hade ju hållt på sedan kl 8 på morgonon o vi kom inte i gång med budföringen fören kl 12-13 någon gång.
Matte vart självklart inte arg på mig, men lite besviken att jag var så ointresserad, så nu har vi redan börjat att träna när det är varmt. Vi löptränade i går. Jobbigt!!! Det tyckte matte me.

Plattsliggningen gick då väldigt bra. Helst skulle det ha varit i skuggan då... Matte fick stå där... Fusk.

Men vi nådde vårat mål. Det var ju att bli godkända. Men med hopp om uppflyttning. Å så vart det inte.  Matte är nu sugen på en reematch. Om en månad är det dags igen. Då SKA vi bli uppflyttade. Matte har laggt om träningsstrategi o blivit mindre bekväm o mer smart. Hon måste sluta upp med att fundera på vad andra tycker o tänker o ta plats på klubbarna, hon e för snäll o mjäkig ibland.

Nu ska vi ut på klubben o förhoppningsvis äta tårta. Det var 3st som vart uppflyttade i Söndags så nu får de allt bjuda. Det hade vi gjort!

Kommentarer
Postat av: Maximus

Vi glömde att tacka alla som har hjälpt oss fram. Tex Carina Björklund, Marjo, Anna S, Christian B, Boxer Maria mfl. Ett speciellt tack till Carina Björklund som har hjälpt oss från valp till unghund. Tack för att du tror på oss. Nu siktar vi mot nästa mål!

2008-05-13 @ 17:12:33
Postat av: maria,Petri och Samurai

Grattis!Jessica och Maximus bra kämpat=)

2008-05-15 @ 09:34:53
URL: http://www.crosswaysjrsamurai.dinstudio.se
Postat av: Anneli och Marre

Jätte bra gjort, er första tävling!

2008-05-15 @ 16:17:12
Postat av: Pappa & Birgitta

Grattis! Du är ju superduktig, bra gjort.
Även grattis till Matte & Husse.

2008-05-19 @ 11:00:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0