Vi e "barn vakt"

Japp, vi e barn vakt åt Nisse. Han e 6 månader. Det e mommos hund som jag har skrivit om tidigare. Mommo har åkt till Tunisien en vecka o då fick han va hos oss.

De e med blandade känslor. Kul med sällskap, men jobbigt att han ska upp så tidigt på morgonen å så får han inte gå så himla långt heller. Han har växt verk. Å då får inte jag heller gå så långa promenader. Men matte har tränat med mig på klubben flera gånger denna vecka. Så vi har fått lite egen tid ändå. Nisse har fått följa med på en sökträning också. Något han aldrig hade testat. De e så kul! Så kul att jag drar alldeles FÖR mycket i kopplet. Matte vet inte hur vi ska få bukt på det. Eftersom på patrullstig ska jag va tyst o gå väldigt långsamt. Ligger jag då på halsbandet så flåsar jag högt o kan missa något ljud. Mne de tycker att det e kul att jag e så himla laddad i alla fall.

I onsdags var jag o matte i spåret i Skultuna. Nisse hade vi lämnat hos mattes mormor. Då såg vi en orm. Gissa em som INTE fick nosa runt efter det...

I kväll har vi bevakningsträning, då får husse ha hand om Nisse själv. Bara jag o matte igen, ja sen de andra ekipagen då. Men ingen som tar matte ifrån mig!

Dragkamp med Nisse

Se vilka fina halsband vi har!

Kommentarer
Postat av: Marjo

Lycka till på Söndag.Jag håller tummarna :-)Lämna nervositeten hemma.Det ska jag göra....Hi hi

2008-05-09 @ 22:18:57
Postat av: Marjo & Pip & Bonnie & Matti

GRATTIS TILL GODKÄND APELL SPÅR!!!!! ;-)Inte alls en dum start på vägen till alla fina bruksmeriter ni kommer att ta.:-)Vi är jätteimpade av er!Eran första tävling och allt.........

2008-05-11 @ 23:20:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0