Suprice!!!! Vi e uppflyttade till lägre!!!!

I dag har vi gjort något som vi inte berättade för många. Vi tävlade appellen igen. Nu i Västerås... Matte mailade till Västerås Bk i söndags o frågade om vi fick anmäla oss. På onsdagen hade matte fått ett mail att vi fick delta. Så det vart snabba ryck.

Med tre stycken 10:or vart vi nu UPPFLYTTADE till lägre klass!!!!!!!!! Matte vart så glad på prisutdelningen att hon började gråta! Hon vart överlycklig.
Hon trodde nämligen bara att vi skulle bli godkända. Spåret missade jag en pinne på, det blåste storm så jag gick ca 5m för långt innan jag vinklade in o då vart det svårt att hitta pinne nr 2. Men slutet tog jag bra.
Skönt att slippa dessa tråkiga gärdes spår nu. Nu får vi gå in i skogen!!!
Lydnaden gick mycket bättre än förra veckan.Vi nollade bara framförgåendet men det var väntat.
Jag fick 10:or i Budföring, plattsliggning och inkallande.

Plattsliggningen var en riktig rysare! Det var inte många som andades under våran liggtid. Det låg nämligen en rottisbredvid mig som var lite sugen på att busa. Hans svans viftade glatt o i stirrade på varandra hela tiden. Domarna o publiken hjälpte till med att försöka få oss att sluta stirra. Någon klappade på en bänk, stampade i gräs, harklade, sa "nej" osv. Mne vi låg kvar där båda två! Vi e ju så duktiga. Tydligen så var jag släckt med honom. Min farfar Fanus Samurai (Brando) var pappa till denna kille. Det var även en kull syster till honom som var med fast hon körde rapport.

Efter tävlingen åkte vi hem till Marjo o Matti för att lämna ett videoband samt Molles väska som vi hade lånat. När jag berättade för Marjo att vi hade tävlat o blivit uppflyttade så tyckte jag nog se mig en glädje tår i hennes ögon me. Tänk va stolta de kan va? Duktiga jag.

Nu är siktet inställt på bevakning samt att hinn abli godkända i lägre före certprovet för bevakning i november. Matte har tänkt att vi ska tävla lägre i höst. Så nu blir det krypträning, budföring m skott, mycket framförgående, samt plattsliggning med skott.

Jag vill passa  på att TACKA CARINA BJÖRKLUND PÅ CAROS KOJA, för all hjälp o stöttning. Speciellt denna vecka. Träning i regn... Det har betytt jätte mycket för oss. TACK!

Kommentarer
Postat av: Marjo

GRATTIS TJOHOO VAD HÄRLIGT!!...Kram på er!Ni är så duktiga.Jo du en glädjetår vare allt...Molle e nog stolt i sin himmel och skickar nog en slirris till er.. :-)

2008-05-18 @ 21:59:32
Postat av: Anneli och Marre

GRATTIS!! Vad duktiga ni är!

2008-05-19 @ 07:32:18
Postat av: Maria och Petri

JÄTTE grattis till er va kuuuul!!!

2008-05-19 @ 20:31:20
Postat av: Pappa & Birgitta

Ett JÄTTE GRATTIS till dig Max och till matte & husse. Kanon bra!!!

2008-05-20 @ 13:06:41
Postat av: Pippi

Matte har länk till er nu...:-)spännande planer du har...:-) ;-)

2008-05-21 @ 23:36:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0