Yepp.

Det vart lydnadsträning på kvällen. Matte "tvingade" husse att träna mellan 19-20 så att hon kunde träna mig. Mycket bra matte. På träningen var det en Rottis tik o en blandis tik, Rottis o Schäfer.
Träningen fungerade bra.
Vi körde lite linförhet, framförgående, läggande under gång, ställande samt en massa passivitet. Jag börjar bli bra på det här med passivitet. Trotts att de andra två hundarna gjorde "utfall" så låg jag stilla. Matte belönade mig då o då med köttbullar. Matte kunde nu stå på andra sidan lokalen o ändå så låg jag ned när de andra skällde o höll på.
I morse vart det en längre morgon runda. Det tackar vi för.

I kväll ska vi på vår första Ringträning, nej inte boxning utan utställning. Vi har kommit med på en kurs med Gerald O´Shea eller hur han nu stavar. Han e jätte duktig med det här med utställning. Han har en Rottis kennel så jag har lite fördel mot de andra raserna som e med tror jag. Han är proffs på Rottis. Han är även domare på utställningar. Det kommer att vara 4 tisdagar med två timmar varje gång.

Nu ska vi bli bra på att ställa ut. Nu ska vi kunna föra oss rätt o stå rätt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vill höra allt imorgon hur det gick för max-busen :)
Kram kram

2008-03-04 @ 19:39:16
Postat av: Marjo

ses på lördag!!! :-)

2008-03-14 @ 00:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0