Ringträning 3

3 ringträningen är avklarad. Denna kväll var ovanligt lugn. Tror att vi hundar börjar att lugna ner oss o insett att det inte är så farligt. Men jag har en som springer bakom mig som är ända in på rumpan. Den är det varje gång. Å jag får inte byta plats heller eftersom jag springer fortare än den. Det är en svart vattenhund som är rakad på halva kroppen. Jga blir lite nervös på den. Men nu sista gången skällde Gerald ut vattenhundens matte. Han sa att det var hennes fel att jag vart nervös efterosm hon inte håller avstånd men att matte skulle vara lite mer bestämd mot mig. Framför mig springer en Briard som är rädd för andra hundar. Den springer o skäller o hoppar o ser jätte rolig ut. Vilket gör ibland att jag vill fram till den.
Vi gör stora framsteg, ser o känns mycket bättre nu än innan vi började på kursen.
Denna träning skulle vi träna på freestyle stående. Väldigt svårt för mig o matte. Matte skulle stå rakt framför mig o sedan backa o då hade han tänkt att jag också skulle göra det. Att jag skulle röra mig som matte. Men när matte backade mot mig så satte jag mig snällt ned. O när hon sedan fortsatte så trodde jag att jag skulle upp i "posen" kanin/pudel. Så jag kramade om mattes ena ben med mina framben men det var fel det också.

Får se hur det går nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej! vill du ha en ny bloggdesign? var då med i mina utlottningar & tävlingar! :)

2008-03-23 @ 16:44:24
URL: http://ninnaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0