Dålig uppdatering!

Det har hänt mycket men inte har matte skrivit det inte. Det får bli en summering. Slarv maja där.

Onsdagen var det dags för styrke pass. Klövjeväska. Matte la ett spår först med två träpinnar o en vante. Hon hade köpt en barnmats burk som jag skulle få sliska i mig på slutet. Spåret fick ligga medans vi gick. Jag fick vara lös hela tiden. Hade bra kontakt med matte. Hon bara gick ju, stannade aldrig. Så det va bara att haka på. När vi hade gått en stund så började vi närma oss en trevägs korsning med traktor spår. Då kommer två hästar travande i kurvan. Jag tvärstannar o när matte roppade fot så sprang jag in vid hennes sida o var helt stilla, förutom en viftande svans. Vill så gärna busa med hästar. Gjorde det hos mommo när jag var mindre. Nästan framme vid bilen får jag upp ett jätte gott spår o gör en avstickare på 5-10 min. Matte hade laggt kopplet på vägen o sedan gått o gömt sig på andra sidan vägen en bit fram. När jag väl kommit tillbaka sökte jag upp henne o bara gick omkring henne. Vågade inte titta på henne. Jag hade nu tappat min väska.... Ingen munter matte som sedan kopplade mig o gick med mig in i skogen för att leta efter den. Vi hittade den inte. Inget spår vart det heller. Inte ett ord sa hon, fören jag skulle hoppa in i bilen, "hopp".... Och väl hemma, "hopp ur"...
Jag visste att jag hade varit olydig, gick o pussade på matte några gånger o låg nära henne. Men hon sa fortfarande inget. Skulle hon ha sagt något så skulle det nog inte vara så possitivt.

I fredags hade vi lydnadsträning med Eva o Nellie. I 2 timmar. Nej, jag tränade inte hela tiden! Vi körde en stund o åkte sedan in i bilen. De hade laggt upp det hela med att vi körde på en varsin plan i kanske 10-15 min. För att få upp kontakten o värma upp oss. Sedan åkte jag in i bilen o matte komenderade Eva i de 3 första momenten som är i appellen. Och gav sedan feedback. Sedan var det min tur o Eva komenderade. Sedan nästa 3 moment. osv. Vi avslutade med en gemensam plattsliggning. 5 minuter o mattarna 50 meter bort. Gick jätte bra när jag förstod att dte var det vi skulle göra. Visste inte det först utan jag stack direkt o skulle busa. Men sen gick det kanon för oss alla 4a.

Några moment som är i lydnadsklassen tränade vi också på. Matte hade regelboken med sig så Eva o matte visste exact vad de skulle gör o vad för betyg det skulle ge om man gjorde si o så. Matte hittade nu hur högt jag skulle hoppa. Så högt hade jag aldrig hoppat förut. Förutom i skogen på frivillig basis. Det var bara för matte att sätta dit två plankor till. Första hoppet gick så där. Såg nog lite klumpit ut. Men sen så. Så nu har vi justerat avståndet o jag måste ta i lite mera. Tur att matte hade värmt upp mig ordentligt.
Första mötet med en metall bock hann vi med. FY!

Matte var jätte nöjd med mig. Fungerade riktigt bra. Nu e matte GLAD!!!!

Kommentarer
Postat av: Lina

Det e så mysigt att läsa vad ni har hittat på :)

2008-03-03 @ 15:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0