2:a simträningen

Hit tills har det varit en underbar dag. Och jag tror nog att den fortsätter att vara det.

Började morgonen med en långis sedan köttbulls sök innomhus. Efter det vart det lite klicker träning, ca 5 minuter. jag fick vara inne när matte åkte till skolan. Hon gick bara halv dag i dag så då går det bra.
När matte kom hem vart det en snabb promenad, jag hann göra både stora o lilla behovet. För sedan var det dags att åka o simma!
Vi fick hjälp denna gång också. Vilket matte inte hade räknat med, men tackade o bugade. Nu hade matte med sig två av mina leksaker.  Det var riktigt skojj denna gång. Jag kämpade o kämpade. Ställde mig o vilade en gång. De andra två gångerna vilade Micke mig o sista gången matte. Jag simmade runt o tillbaka över diagonalen o med jetstream. Matte o jag fick till våra vändningar nu. Vi lär oss båda två. Vi fick mycket beröm av Micke. Matte hejjade på o sprang runt poolen som en dåre o jag efter. Han bara skrattade. 4, 4 o 5 minuter vart det. Micke såg att jag orkade det då jag inte alls var trött. Annars hade det varit 3 minuters intervaller.
När jag skulle gå upp ledde matte upp mig för rampen o stod o höll i mig.  Micke sa åt matte att  släppa mig o gå därifrån. Men matte ville inte. Jag kunde ju ramla eller halka...  Så hon vart ganska så blöt pg av det. Men det hade matte räknat med. Det är nog därför hon säger till alla att det är vi båda som badar...
Full av energi ställde jag mig frivilligt i dushen o blev ompysslad. Lugn o sansad. Efter jag blivit torkad med handduk gick vi till fön rummet. Denna gång vart jag nästan torr. Vi tar det lite pö om pö.
När vi kommit hem var det dags för stretch o lite köttbulls belöning. Jag väntade på mat men matte ville vänta med det. jag låg i köket  o pep efter maten men matte gav sig inte. Hon fick inte ge mig mat fören efter en stund vilket hon gjorde.

I kväll skall vi nog ned o träna lydnad med Carina. Hon ville att vi skulle vara störande moment för en annan hund. O matte vill ju också ha störning så det passar bra. Jag hoppas att det blir av.

Här är en bild från i sommras. Matte försöker att få någon som vill följa med henne då vi simmar som kan ta kort på mig då. Matte kan inte då honhar fullt upp med att peppa mig. Ni får ha denna ljuva bild så länge!
336348-17

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0