Tränar för fullt.... igen....

Nu är det inte många dagar kvar tills utställningen i Köping. En internationell utställning. Det är en Serbier som skall dömma min klass. Så vi får se hur det går. Matte har försig att de gillar långhåriga rottisar o det är ju inte jag. Men det är sista utställningen på ett bra tag för sedan byter jag klass. Blir ju hela två år nästa vecka!!!!
Marjo ska ställa mig o matte skall hålla mitt humör på topp utanför ringen. Hon har taggat upp mig på en boll som jag bara ÄLSKAR!!!! Vi har vait till Marjo o tränat detta två gånger. Så det skall gå bra.
Min bror Musse skall också ställas då, men då skall Marjos man Matti ställa honom. Hi hi. Ingen vill/kan ställa sin hund...
Brosan kommer till Marjo o Matti redan på fredag så då ville Marjo att jag o matte skulle visa Musses matte, Frida, hur appell klassen är. Ska bli kul. Bra med lite träning på komenderingar.

Snart är det även dags för lydnadsprovet i bevakningen. Tränar på med framförgåendet. I september är det dags förförsta tävlingen i lägre spår så krypet är på godväg nu. Matte har ÄNTLIGEN bestämt hur vi skall träna detta..... Det tog ett antal veckor....månader...

Spårningen har börjat gått lite sämre dock. Vi har mest vindat när vi kört bevakning o matte har slarvat med spåren så nu har jag börjat att lyfta nosen vilket inte matte tycker om... Vilket nu innebär att det skall bli spår minst 1 gång i veckan. Jippi!!! Smart drag av mig va???!!!

I går var jag o matte på klubben för att köra lydnad. Gick jätte bra. Var så himla kul. Sedan fick vi testa på uppletande rutan. Det var super kul. Vi hade aldrig gjort det tidigare men de första två skicken var jag klockren! De två som hjälpte oss var impade på mig!!! Det tredje skicket var jag ute o snurrade lite, men jag jobbade o jobbade o jobbade så då vart de impade av det. Men till slut hittade jag det gömda föremålet o sprang till baka upp igen men nu var jag trött.

Uppletande är något som matte o jag gillade starkt. Det kommer tydligen i högre klass, så om vi skall tävla det någon gång så är det väl bara att öva på det. Men det kommer vi göra i alla fall. Så himla kul!!! Jippi!!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0