Jag pallde inte värmen...

Ja ha. Nu e matte besviken. Det syns o märks jätte väl. Men hon har inte sagt något till mig.

I dag var det lydnadsprov till bevakningen. 26 grader varmt. Jag höll inte måttet i värmen. Vi nollade fria följet...
Jag gick 2-3 meter bakom matte, även om hon svängde så svängde jag men som sagt några meter bakom...

Vi skall göra om det i september när det inte är så varmt.

Matte e besviken, för att jag hade blivit bra på fria följet...
Det värsta var att domaren tyckte att matte skulle ställa högre krav på mig o tex inte klappa om mig när jag inte hade utfört momentet korrekt. Matte ville bara försöka muntra upp mig att orka igenom det hela. Samt så uttryckte domaren att om jag hade bätrre kondis så skulle jag klara värmen bättre. Då vart matte riktigt upprörd!!!! Han skulle bara veta!!!

10:a på plattsliggning med skott o 9:a på inkallning (snett sittande). Samt så nollade vi inte framförgåendet som vi har gjort de andra två tävlingarna. Tror vi fick en 7:a där.

Lite positivt får man väl tänka. 6 av 7 moment som var mer än godkända.

Förlåt matte


Kommentarer
Postat av: farmor Bus & co

OH vad jag blir upprörd igen.GRR!Det DÄR proffset vet inte nå vad han pratar om!Han borde dra nåt gammalt över sej.Börja med knypplig kanske.Att inte berömma,mmOch att vara hård mot sin hund GER bara motsatta effekten.Det är bevisat.Därför har dom flesta instruktörer gått över till den "mjuka metoden"Inlärningen och att hunden motiveras göra rätt ska bara förstärkas med positivitet!!Bryr dej inte om vad tönten med bihang sa till dej.Jag säger så här.HUR LYCKADE ÄR DOM I SIN HUND UPPFOSTRAN..eee inte alls!!Tror inte att han ens äger hund.Säkert oxå hundrädd.stackarn...:-/

2008-07-27 @ 22:31:31
URL: http://www.crosswaysmolle.se
Postat av: Anneli och Marre

Åh vad tråkigt. Men... kom igen i september och visa dem vart skåpet ska stå!

2008-07-28 @ 10:48:23
Postat av: Carina

Hej farmor bus och co! Det är lätt att krtisera en instruktör som säger saker....vet du vem du pratar om? Vet du vilka bihanget är? Det går att stötta sina kompisar utan att ge omdömen till de som ger råd, i detta fall inte speciellt kvalificerade som du själv påpekar , men ändå . Det är ju som du påpekar en förändring på gång tack och lov. Så fort vi har åsikter som vi yttrar så måste vi idag räkna med att de kan komma många till del. Jag tror inte att han som sa detta till Jessica gjorde det med tanken om att fler än de närvarande skulle diskutera detta. Jag känner honom och jag håller inte med i sak om de råd han gett men jag håller inte med dig heller i dina omdömen om honom. Ditt inlägg berörde mig! Mest utifrån att Jassica är så seriös i sitt satsande med sin hund. Du kanske skämtade , ett internt som jag inte fattade , i såfall ber jag om ursäkt fast jag tycker ju så här. Vad krångligt det blev på slutet.

2008-07-28 @ 23:07:03
Postat av: Marjo

isåfall kan Jessica ta bort mitt inlägg.Jag står för det jag tycker o du står för de du tycker.En hund slår man inte, personligen rör det inte mej i ryggen vem som säger att jag ska slå min hund.Klart jag vet att Jessica är seriöst satsande med sin hund:-)Men för den skull får man faktist ventilera om saker som händer.Och nu förtiden är bloggen en sån ventil.Jag vill inte på nå vis krångla till det för Jessica.Och det vet hon. :-)

2008-07-29 @ 00:41:11
Postat av: Carina

Hej, om domaren / instruktören bett henne att slå sin hund så kanske vi skulle ta ett seriöst snack med honom. Jag känner att han behöver lite vägledning. Jag har pratat med folk som var på plats och jag vet ungefär vad han sa och det var inte det skarpaste inlägget i hunddressyrdebatten direkt! träna på!!! Hälsar C

2008-07-29 @ 17:34:13
Postat av: Mommo

Lilla Gubben da.

Inte ska ni vara besvikna, ni fick 10:a på plattsliggning med skottklarade Det är värt ett stort Grattis!!!!

Det är bara att ta nya tag, jag vet att ni kan.

Men vem vill jobba i den värmem..

Sköt om er.

Kram Mommo

2008-07-29 @ 23:18:51
Postat av: Sofia

Såg att du skrev nedan att Marres förra ägare var en gammal tant som blev sjuk. Njae.. min mamma dog i cancer 50 år gammal. Så det kändes ju inte riktigt rättvist kanske.

2009-11-11 @ 12:51:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0