Det gick inte hela vägen....

Idag var vi på utställning i Köping. För mig gick det inte så bra. Jag fick en 2:a i kvalite då dommaren inte tyckte att jag var tillräckligt utfylld under ögonen. Men matte har tröstat mej med att jag fortfarande växer så att det kommer med åldern. Jag fick även kritik för att jag sprang lite tajt med bakbenen. Men ringen var ju så liten så jag fick aldrig någon fart. Men i övrigt så fick jag jätte bra kritik. Korrekt huvud, vinklar, rygg mm.  Utmärkt päls bla. Så nu har vi bara focus på brukset o på bevakningen. Nästa utställning blir nog tidigast om ett år.

Min bror Musse var också med på utställningen. För honom gick det jätte bra! Han vann våran klass o fick ett CK. SEn så vart han 2:a bästa hane efter Viggo som är en släckting till oss. Det var super kul att se. Brosan är lite mer välutvecklad än mig o ser jätte bra ut så det var kul.

Någon som har växt till sig o ser jätte fin ut nu är min andra bror Marre (Mauritz). Matte träffade honom i går o han var super trevlig. Förra gången hon träffade honom var i jan/februari o då såg han väldigt smal ut. Men nu! Vilken skillnad på hund. Åh så himla glad o trevlig. Han har blivit omplacerad då hans förra ägare var en gamal tant som blev sjuk. Den nya matten, Annelie, bor i Rämnäs o är kompis med Marjo sedan tidigare. Hon har verkligen gjort honom gott. Tror han var varit hos henne ca 1 år nu. Är lite osäker. Hoppas vi ses på appell planerna senare.....

I morgon är det plattsliggning med skott som står på tränings schemat. Matte o jag har ju bara hunnit träna 1 gång med skott o då fick jag ligg aså jag såg skytten. Men inte i morgon. För nästa vecka måste jag kunna det. Fö rdå är det lydnads prov. Jag skall ligga i 5 minuter med 4 skott å matte ska stå 50 meter ifrån mig. Skytten kommer att vara 20 meter bakom mig o skjuta.

Vi måste ju testa detta så jag är säker tills dess!

Kommentarer
Postat av: "Farmor"Bus, Pip & Bonnie

Tjena Grabben.Häng inte läpp för utställningen.Tänk som sagt på att du fortfarande e halvbebbe...1 år äldre än pipen.och hon e ju helbebbe!! :-)

om vi inte hörs på luren innan så Lycka till på provet..och träningarna innan....Stor puss på nosen sötis.

2008-07-19 @ 22:33:03
Postat av: Mommo

Hej Mommos kille.

Vänta du till du är färdig så ska du se att du snyggast i stan.

Va DUKTIG du var på budföringen med skott,inte en enda tendens att reagera på skottet.

Du/ni är såååååååå duktiga.

Kram

Mommo

2008-07-21 @ 18:02:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0