Spårning

Idag gick vi en långis med Sofia, Janne och Gizmo som är våra grannar. Matte hade laggt ett spår åt oss två som vi skulle spåra efter promenaden. Det skulle vara Gizmos debut.

Vi gick i 45 minuter o sedan var det dags för Gizmo att spåra. Det gick inte alls. Han bara ville äta alla pinnar o små träd i sin närhet. Matte gav upp efter ett tag. Hon gav dem rådet att börja med näringsspår istället för att få upp intresset för fotspår. Gizmo är 9månader nu o är lite vild, tror att han var lite för stressad för att ens tänka på ett spår.

Men sen var det min tur.
Matte hade laggt ett svårt spår med 6 pinnar. Spåret hade alla möjliga vinklar o gick upp o ned för en bergshäll. En riktig utmaning med andra ord.
Jag drog mattte från bilen till spåret började o där fick hon på mig selen. När hon skickade iväg mig sprang jag som en tok med nosen i backen. Matte hade jämt flås att hänga med. Var riktigt tänd nu.
Jag hittade 5 st pinnar inkl slut pinnen så matte var nöjd med det. 5 av 6 är helt ok i den svåra terrängen, samt att jag plockade upp alla med munnen. Hon var dock inte så nöjd med att jag var så snabb. Hon tror att jag slarvar då. Men vad vet hon..... Hon har nog rätt, annars hade jag tagit den där pinnen som jag missade. Matte får väl hålla lite hårdare i linan nästa gång. Svettig var hon i alla fall efter spåringen, hon får nog börja att löpträna lite mer o med intervaller för att hänga med mig.... Hi Hi hi!!!

I kväll skall det tydligen bli lite läxor gjorda för våran del. Hoppas på det!

Längtar tills nästa gång vi ska spåra!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0