Snön e tillbaka!

Äntligen e snön här igen! Det e ju så roligt att leka i snön. Riktigt busig blir jag. Hihi. Matte o husse tycker också om snön istället blaskiga vädret när de måste torka mig från all lera. Nu e det bara lite vatten på tassarna..
I söndags fick jag dra lite pulka med husse o matte! Jag har tyvärr växt ur min fina dragsele som sagt, så jag fick ta min spår sele. Matte tycker inte om det, pga att hon vill att vi BARA ska spåra med den, hon vill att jag skall förstå det så fort jag ser den. Därför. Hon har förstås lite rätti det. Men vad skall vi göra då? Husse vägrar låta oss köpa en ny eftersom jag fortfarande växer...

Men men. Jag fick dra pulkan, o nu med 10kg! Jag har bara dragit med 5kg i tidigare. Men det var inge problem. Vi gick till Prästgården vid oss o där kopplades jag loss sen busade vi alla tre en stund för att sedan dra hemmåt igen. Nu testade vi om jag orkade dra matte! Det orkade jag!!! Plus de där 10kg vikterna. Mne jag fick bara dra några meter, Det var ju mest för att kolla om jag orkade, å det gjorde jag!!!!

Väl hemma var det stretch som vanligt.

Kulit med snö, får jobba mycket mera då!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0