Lydnadsträning med hopp

I måndags var det dags för 3:e gången i lydnadsträning. Så skönt att vara inomhus!

Denna gång var Gizmo med samt en ny hund. En skällande tik som var 7 månader. Var lite jobbigt att hon skällde hela tiden! Svårt att koncentrera sig!

Gruppen som var före våran var kvar 30 min in på våran tid vilket gjorde det hela lite svårare. Matte ville inte ha mig lös då eftersom lokalen inte är så pass stor. Och som säkert många vet så är det svårt att köra alla lydnasmoment i koppel. Tänker på läggande o ställande under gång tex. Men vi gjorde det bästa av det hela. Lite loj var jag idag. Kanske kan det beropå att jag var upp till mommo innan. Vi var bara där i en halvtimme men jag fick busa med Nisse o Lova.

Träningen gick bra ändå. Inget riktigt power tyckte matte, men det kunde även bero på att det var så mycket störning i dag sa Carina som hade träningen.

Nu till hoppet! Matte frågade Carina om hon trodde att vi var klara för tävling i Appellklassen i april/maj, svaret vart "O JA!, Det är ni" Målet är att bli upplyttade till lägre....

Så nu har matte fått försig att vi skall testa o tävla då för första gången. Vi får väl se om det krockar med bevakningskursen först.


Kommentarer
Postat av: Anonym

godnatt och sov gott! :)

2008-02-01 @ 00:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0