Fixar helg

Hela helgen har det varit "fix". Fredag, lördag och söndag.

Matte o husse har varit så duktiga. Det har instaleras lysrör i garaget o satts dit uttag samt fogat vid dörrar o fönstret.  Så nu är garaget helt klart. Därefter hjälpte farfar Sören husse att få in hyllor o arbetsbänk, samt att flytta upp alla husses "kill grejer" från hobyrummet till garaget.

Matte har tvingat sig in på en hyllsektion i garaget emot husses vilja. Där har hon märkt upp lådor med tex, batterier, sladdar, färgatglas, pantflaskor, glödlampor osv. Väldig ordning, till skillnad mot husses två sektioner....

Matte har fått upp gardiner som gammel mormor har sytt. Både i köket o i vardagsrummet. Vart jätte mysigt!
En hylla har även kommit upp på den ensamma väggen i vardagsrummet. Jag hade äran att få följa med matte o mormor på jakt efter alla dessa saker.
Mormor var jätte snäll mot mig o gav mig två stycken 90 grams hamburgare utan bröd när vi var ute o åkte. Det smakade mumma!!! Mera tack!

Lars kom över o lade grus på ena kort sidan av stora huset så att släpkärran kan stå där. Samt så vart det en upphöjning av garage uppfarten, vilket har gjort att man inte behöver lägga ramper för att få in en bil eller Mc i garaget. Toppen! Inte för att jag har sån nytta av det men det vart fint i alla fall.
Det bästa av allt är att JAG ÄNTLIGEN har fått grus i min hundgård!! Husse skottade i skottkärran o tippade i hundgården o matte fick kratta. Tack så mycket!

Bus med nalle har även hunnits med.

I torsdags var mommo, Marcus o lilla Nisse här. Jag busar inte så mycket med Nisse som jag gör med Nalle o Gismo. Säger mest åt honom vad han int efår göra. Dvs ta mina ben...

I morgon är det lydnasträning. Ser fram emot det. Focus på mig!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0