Skotträning dag 2

Lördagen började som fredagen. Ut till platsen där skotten skulle avfyras. I dag var det älgstuttsare morfar hade med sig. den låter lite mer än haglet. ca 7 skott sköts denna dag o på ett avstånd mellan 20-30 meter ifrån mig.

Jag vart laggd som vanligt, nu med skytten bakom mig direkt. Morfar sköt av två direkt. Vilket matte inte ville då jag reste mig för att se vad som lät. Brist på kommunikation. Nu fick han vänta lite. Jag vart lagd igen o han sköt, jag vred upp mig för att titta men reagerade inget med öronen. Nu fick han skjuta snett bakom mig. o då låg jag kvar. Hade honom i ögon vrån. Testade bakom igen. Men satte mig upp. Matte la mig nu så att jag såg skytten o hon satt emellan fast en bit bort. Då låg jag kvar tills han skjutit de tre skott som var kvar.

Nu var det dags för SÖK igen. Nu visste jag vad som var på G. Låg ned utan problem o följde ljudet. Morfar hade nu gått med vinden o gjort någon form av vinkel på det hela. Efter 5 min satte jag fart, tog vittringen i vinden först, när den försvann gick jag på spåret, enligt morfar. Jag hittade honom direkt nu också. O nu var morfar verkligen impad då jag hade visat två av mina sidor, vitring o spår. Vi kom tillbaka till matte efter jag hittat morfar sen gick vi till bilen o jag fick vara lös o busa.

Väl tillbaka vid bilen vart jag insatt. då började matte förbereda för ett spår. Hon hade laggt det innan vi gick iväg o sköt. Det hade nu legat 30 min i blåst. Två pinnar o ett slut. Jag tog upp spåret bra, spårade till ingången. Men efter ca 10 meter kom jag av mig, gick högt med nosen o vimsade runt. Gick över första pinnen utan att markera den. Men matte stannade till o visade pinnen o tog upp den. Släppte ut mig igen, nosen nere tog första vinklen bra, en riktig 90 graders vinkel. Men efter ca 20 meter började jag vimsa igen. Efter ett tag tog matt ein mig o visade på mig. Jag hade fått upp ett annat spår ju... Jag missade pinne nr 2. Men tog 2:a vinkeln o gick över slutpinnen utan att markera den extra. Matte vart lite irriterad. Jag e ju bra på detta annars.
Matte tror att det kan ha blivit för mycket för mig under den korta tiden. Att inom en timme först skott träna, sen direkt sök o sen direkt spår. Jag ska klara detta senare men i dag vart det kortslutning.
 
Blir nog markerings övning inom kort....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0