Skotträning dag 1

Fredags morgonen tillbringade jag med matte o hennes morfar i skogen en timme. Kul! Älskar skogen.
I dag hade morfar med sig ett hagelgevär. Jag började med att lukta på det när vi kom fram till platsen där vi skulle vara. Första skottet sköt morfar o vi stod bara där. Jag reagerade ingenting förutom att titta vad det var som lät.
Efter det la matte mig fastspänd vid ett träd, utifall att. Hon gick ca 10 meter bort o tittade på mig då o då. Morfar sköt i väg några skott i rad o i olika vinklar runt mig. Jag var väldigt intresserad av skotten. Jag hade väldigt svårt att ligga kvar när han sköt, reste mig varje gång. Morfar hade ju roppat Max före han sköt så att jag skulle titta så det e klart jag gjorde det! Morfar hade nog int efull koll på vad matte ville ha ut av det hela. Matte la ner mig. Tvingade mig inte o skällde inte på mig heller.
Vid de två sista skotten låg jag kvar. Efter det kom morfar fram o busade med mig, jag fick lukta på geväret igen men nu var det inte lika kul.. luktade illa.

Morfar undrade om jag kund eleta reda på honom om han gick iväg för att gömma sig. "Självklart" svarade matte. Detta e något jag e grym på. Matte o jag la oss ned i mossan o skulle vänta där i 5min innan jag skulle få sticka iväg. Eftersom jag inte kunde se honom när vi låg ned så följde jag ljudet. Matte studerade mig noga. När 5 minuter hade gått var det "SÖK". Jag brakade igenom skogen o försvann snabbt. Jag tog honom på vittringen. Morfar vart lite impad nu att det gick så lätt. Det e ju så kul!

Framåt lunch tiden fick vi besök av mattes kompis Sofie o hennes 2 barn. Vi gick en långpromenad o jag fick vara lös halva tiden. Följde upp matte bra vid sidan trotts att jag var lös.

På eftermiddagen kom Nalle över för att gratta matte. Vi busade gärnet inne! Hi hi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0