Saknad

I går var det spår dags. Matte ville lägga spår efter Ramnäsvägen, mycket bra skog där o mycket skog. Matte köpte med sig två röda rosor o ett kort från oss som vi tänkte åka förbi med till Matti o Marjo, pappa Molles matte o husse.

Matte la ett spår men glömde räkna pinnarna! Sedan medans spåret låg åkte vi hem till dem. Jag fick sitta kvar i bilen... Matte gick upp till huset o fikade med en sorgsen Marjo. ...

Efter 1 timme om matte ut med Marjo, Pippi o Bonnie! Jag fick hoppa ur bilen en stund. Jag sprang o letade efter pappa men hittade honom inte!!!! Kändes konstigt. Pippi hade växt mycket! Han pussa lite på Marjo innan det var dags att åka.

Spåret gick bra. Lite snabb igen. Jag hittade 5 pinnar så det var nog det som matte la ut. Hon trodde på 4 så jag måste ha hittat alla. Det hade ju hunnit bli lite mörkt så matte litade på mig såklart.

Senare mot kvällen gick vi en runda i Skultuna.

I dag har jag varit hem till en av mommos bekanta, Mia. Hon är hunduppfödare och ställer ut ofta. Hon skulle testa att ställa mig för ev framtida utställningar. Allt fungerade bra. Så om det inte krockar med hennes hundar under utställningen i Köping den 17 februari, ska hon ställa mig! Matte tjatar på mommo att hon ska ställa om nu inte Mia kan. Det blir jätte bra så fort mommo ställer mig så jag förstår inte varför hon inte vill!?
Matte kan ju inte riktigt det där. Springa o fixa bakben o tänder är hon bra på men att ställa in framben är hon usel på! Ord från henne själv!

Nästa vecka är det infoträff ang försvarsmaktskursen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0