Ny skogsrunda

Matte har hittat en ny runda här hemma! Vi slipper gå på stora vägen för att kunna gå en lite längre sträcka. Samt så slipper man gå tillbaka samma väg!

Det är bra när snön e här. Här om dagen hittade matte en väg/runda över en äng in i skogen o sedan ut vi Prästgården. Super härlig vända. Det tar ca 40-45 minuter att gå där. Samt så kan jag vara lös mesta delen. Fast matte håller då ett hårt öga på mig. Hon kollar om jag får upp något spår, jag har en tendens att vilja följa efter dem då... Men det har gått bra. Första gången vi gick var jag lös de första 25 minuterna o allt var jätte bra. Vi busa o hade grym kontakt. Sen hände det. Jag fick uppp spår o vart blokerad i huvudet. Hörde ingenting. Matte gick vidare o kollade å klockan. Men redan efter 3 minuter var jag tillbaka. Så hon var inte så arg. Kopplade mig o gick vidare för att släppa mig lite längre fram en kort stund igen.

Nästa dagen följde husse med. Nu vart det koppel lite tätt som tätt. Var verkligen spår sugen. Därför började Matte o husse att springa iväg att göma sig o jag fick leta. Är så roligt att leta efter dem. Nu håller en av dem i mitt halsband så att jag inte ska ha av kopplet igen när den andra roppar klar.

Idag hittade vi en ny väg igen. Tänk vad bra snön e. Vi har bara bott här i 1,5 år.... Inte lika bra sväng som den andra eftersom jag nu inte kan vara lös någonstans. Men nu slapp man gå samma väg tillbaka hela väg. Kul med lite nya rundor.

Sen tränar matte o jag framförgående inne så gott som varje dag. Vi håller på med "dyk" också. På måndag är det Peter som håller i kursen o då skall vi vara lika laddade som när vi var själva med honom. Snabba ställanden och lägganden skall vi få till nu. Ska bara slänga sig i backen eller tvärnitas på golvet!

Lite träning så är vi där! Eller så beror det mest på humöret.

Fick veta i dag att jag ev kommer att få några halvsyskon! Hoppas på det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0