Min dag!

Denna dag har varit min dag! Dagen började med en morgon runda, lite lagom lång. Efter matte o husse hade ätit frukost laddades bilen med draggrejer o min nya bur. Burr...

Sen bar det iväg till Skultuna där husse skulle fixa i ordning min bilbur. Men när vi väl var där så passade matte o husse på att sätta i en järnplatta i däcket så att det vart betydligt tyngre. Samt en bra ring att fästa rep i vart dit satt.

När husse började med min bur gick jag o matte ut för att dra däck. Gissa om däcket hade blivit tyngre!!!! Matte hade tänkt att gå spåret med mig men där var det förmycket snö så det skulle ha blivit alldelles för tungt för mig.Därför gick vi en sväng på 30-40 minuter i samhället, då med lite kiss pauser. Man vart lite ut tittad när man drog däck efter sig. Denna gång när vi gick i Skultuna mötte vi massor med små ettriga hundar som bara skällde ut oss o skulle fram. Meddans jag gick i min egen värd. Nu var matte nöjd. De andra hundägarna bad om ursäkt osv. Hi hi hi.
 Sen gick vi hem till Nalle för att dricka vatten men blev kvar där o busade gärnet! Efter ca1timme kom husse o hämtade oss. Jag hann vara hemma en lite stund sen bar det iväg ned till Nalle igen. Matte skulle på Skultuna BK´S årsmöte så jag följde med husse.

När vi alla kommit hem fick jag ett riktigt smarrigt ben som jag gnagde upp fort. Sen vart det vila!!!!

Tänk vilken underbar dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0