Mattes jobbar helg

Det är så tråkig när matte jobbar helg. Vi hinner ingenting. Nog får jag vara med husse mer men han hittar inte på så mycket jobb åt mig.
Vi har i alla fall hunnit träna framförgående i köket. Nu även med post it lapp. Åt båda hållen. Matte testade även att ta bort lappen. Första sek tvekade jag sedan tog matte lite på mig på baken å då gick jag framåt. Inte lika ivrigt men ändå i tempo. Vad jag har förstått så ska det helst inte vara spänt koppel ialla fall. Så då e det ju bra.

Första träningen som var inbokad med Eva o Nellie fick ställas in pga storm. Vi skulle ha träffats på Skultuna BK där det alltid blåser. Tänk då när det var storm. Måndag är näst inbokade träff.

I söndags tog matte o jag en långis i Svanå skogen. Eller på en traktorväg genom skogen. Jag var lös hela tiden. Förutom när jag fick testa ett framförgånde. Det gick riktigt bra. Hade ingen sporre att titta på utan gick bara framåt. Matte vart super glad o jag fattde nog inte varför. Skinka fick jag i alla fall.
Jag skötte mig väldigt bra denna gång. Matte behövde inte roppa på mig någon gång alls. jag kom ändå. Jag hade stenkoll på henne. I bland så förvinner hon ju bara, å då har hon "hittat" en kotte eller lite skinka unde ren sten eller liknande.... Jag hittar aldrig sånt!
Matte gjorde lite lydnads grejer efter vägen. Roppade fot när jag var en bit bort, vilket resulterade i att jag kom springande in vid hennes vänstra sida o gick med henne. Hon vart än en gång jätte nöjd o glad. Jag vart också glad, jag fick skinka igen! Några stannanden vart det också.
Ett litet uppletande efter matte hann vi med. Jag fick ligga bakom en sten o vänta tills matte roppade "leta". Jag låg kvar o hittade henne direkt när det var dags. Super skojjigt!

I morgon skall jag o simträna. Är matte nöjd med stället och sättet att hantera mig så blir det sim 1 gång i veckan, däck 1 gång o väska 1 gång. 3 styrke pass i veckan har hon i tanken. Sen är det ju långisar o lydnad o spår o skogsträning osv som vanligt.

Hon har fått för sig att jag skall bli lite biffig inför sommaren... Tänk om hon la ned samma tid på henne själv, då skulle hon va fit till sommaren. Hon som beklagar sig jämt o ständigt. Men -3 kg har hon lyckats med i alla fall. Sen vart hon sjuk. Nu får hon ta tag i detta igen. Kämpa på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0