Lydnadsträning med valpar

Måndag morgon började med en sovmorgron. 8.00 gick vi upp. Matte e sjuk.... har knappt någon röst heller. Så några höga ropp efter mig blir det nog inte. Vi började morgonen med en långrunda. O jag fick vara lös under halva rundan. Super kul. Hade fin kontakt med matte så hon slapp roppa på mig.

Framåt lunchtid gick vi ut igen fast nu med Gizmo o hans familj. Matte o jag visade dem ängen. Där sprang vi runt som tokar. Vi övade även på bowling, dvs Sofia, Gizmos matte vart fäld och även hennes dotter Amanda. Sofia fick lite ont i ett knä men annars vart det inte värre. Tur det. 

På kvällenvar det dags för lydnadsträning, nu hade matte ordnat så att vi fick komma mitt under en valpkurs. Störningsmoment. Lydnaden gick jätte bra. Körde lite tävlingsmoment o kontakt. Var lös där inne o brydde mig inte om valparna. På slutet av valpkursen fick jag ligga plattsliggning meddans de gick förbi mig på vägen ut. Jag låg kvar trotts att en gubbe ur valpkursen kastade godis åt mig. Matte var nu väldigt nöjd! 

När alla hade gått fick jag köra två stycken budföringar. En mot Carina som e instruktör o en till en av hennes  elever. Är så kul att maxlöpa! Full fart bara. Vart mycket passivträning i dag också. Nyttigt inför bevakningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0