Lydnad o simträning

I måndags vart det första träningen med Nellie o Eva. Jag o matte åkte hem till dem för att träna. Vi började med en promenad där vi fick busa av oss lite. Eller massor! Vilket matte nu ångrar....
Vi började med en platsliggning. Låg 5 meter i från Nellie i 3 min nästan 4 min. Matte o Eva spikade upp ett hinder som hade blåst omkull. De bankade o bankade medans vi låg där. Jag ville jätte gärna busa med Nellie. Pep lite grann men rörde mig inte, om man bortser från en viftande svans.
Sen var det dags för linförhet. Eva komenderade oss o sedan var det deras tur. Jag var väldigt okonsentrerad, ville så gärna fortsätta busa med Nellie. Matte vart irriterad!!
Sedan var det framförgående. Nu hängde matte upp en boll med snöre som jag skulle gå emot. Men före det så var det lite bus med den. Åh vad jag sprang mot den. Matte orkade inte bromsa mig så hon fick ta några snabba steg. Sen bus!!! Vi körde det 1 gång till o samma fart!
Vi avslutade med budföring. Jag började. Nellie låg inom räckhåll, en störning. Matte skickade mig o det gick kanon. När Eva skulle skicka mig tillbaka så sprang jag till Nellie. Suck sa matte. Eva flyttade Nellie o sedan gick det bättre. Sprang o satte mig fot åt båda hållen. Nu var äntligen matte nöjd. Matte testade även ett läggande under gång. Denna gång var jag riktigt snabb!

Sedan var det stress till simträningen. Vi träffade en instruktör som hette Micke. En väldigt lugn människa. Matte förklarade att vi hade simmat där en gång tidigare fast att matte inte var så nöjd då. Började med hälsofrågor. Sedan var det dush.  Jag var lite stressad i början. Men fick nu simma runt o kant till kant osv. En leksak gjorde det hela mycket bättre! Jag lärde mig dock fort att jag kunde stå på botten med baktassarna o ha framtassarna över kanten för att vila. Hi hi. Man är väl inte dum. Samman laggt vart det effektiv sim tid 9 minuter. Där i mellan var det lite vila. Efter simmet var det dush o tips på stretch övningar som vi skulle göra hemma. Vi testade även deras blås. Den lät väldigt mycket, lite obehaglig att ha den blåsande på mig. Var den avstängd så gjorde det inget.

Matte köpte ett 5-kort åt mig o fick då med en gratis massage till mig. Hon bokade in den på fredag. Hanteringsträning tänkte hon. Skönt tänkte jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0