Köttbullsrace

I dag åkte matte till skolan. Hon var väl int eriktigt frisk men kände att det var dags. Tråkigt....
På morgonen vart det en tur till Prästgården. Vi hade fin kontakt. Var lite mammig.

Efter hundgården fick jag gå in direkt. Matte o jag körde köttbullsrace! Vilket innebär att vi sitter längst bort i köket, matte slänger köttbullar så långt hon kan genom huset. Ibland hamnar de i hallen i bland i sovrummet o i bland på kontoret. Jag håller full koll på vart de hamnar o springer som en tok efter dem. I bland luras hon o släpper dem bakåt! Hm. Efter några race vart det lite nytto träning. Matte lagar nu mat medans vi håller på. Jag fick lära mig att ta upp saker som hon "råkar" tappa. Det vart allt ifrån petplaskor, vattenflaskor, pennor o en slev. Sleven var svårast att få grepp om. men jag gav mig inte. I belöning vart det så klart köttbullar!!! Detta lärde jag mig fort. Matte tyckte jag var jätte duktig som fattade så fort. Vad trodde hon då?

På kvällen åkte matte hem till Eva med Nellie för att klippa sin lugg. Jag följde med i bilen. De planerade även in lite tränings pass för os hundar. Eva o Nellie skall också gå tjänstehundsutbildningen. Kul med några man känner. Innan vi skulle åka fick vi ta en lite promenad i mörkret. Sen hoppade jag in i min bur. Därefter testade de hur vi reagerade på om Nellie hoppade in bredvid min bur. Inga problem för någon av oss! Det är nämligen ett test på utbildningen. Vi hundar skall kunna hoppa in i en okänd bil med en okänd hund i bur. Detta grejar vi.

Väntar på all träning!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0