Första bevakningen

I torsdags skulle jag o mattes gå en sväng genom skogen bakom oss. Först måste man ta sig över en äng o sedan är man i skogen som sedan leder till Prästgården. På ängen står det flera höbalar, stora runda saker. Dessa fick jag nu hoppa upp på o sedan "sitt" o "ligg". Gick jätte bra! Var kul att klättra lite. Träna balansen. När vi gick på ängen fick matte ett sms som hon var tvungen att svara på, så då fick jag en liggande bevakning på ca 3min. Jag låg o tog in vittring bredvid min sittande matte som höll på att knappa på den där telefonen. Fungerade bra.

Väl inne i skogen luktade det gott!!! Jag gjorde en lov direkt, matte trodde att jag skulle vara borta länge nu eftersom jag såg så besatt av spåret. Men där fick hon! Jag var tillbaka innan hon visste ordet av det. Det vart nog 3 lovar, o varje gång kom jag in till matte. Å hon roppade inte ens på mig. Nu såg matte 5st rådjur på gärdet bredvid oss. Jag vart kopplad utifall att jag skulle få för mig något....
Sedan kom vi fram till ett mycket blött parti. Matte visste nu inte vilken väg vi skulle försöka gå. Så det vart en bevakningsstund. Vi satte oss ned o matte viskade lite till mig att vi skulle vara tysta. Åh jag satt alldeles knäpp tyst. Men jag luktade! Åh vad jag luktade. Nosen stod rakt upp i skyn. Spejade. Samtidigt som det knarrade i skogen. Det blåste en del. Matte började tänka på vildsvin, älgar o rådjur.... Vi satt i 5 minuter helt tysta. Även matte. Å ingen telefon knappning heller.
När vi var klara trodde jag att jag skulle få leta reda på min "lukt" men jag fick vara kopplad! Suck. Jag var så tänd så matte orkade knapt hålla i mig. Jag ville ju så gärna köra ett "sök"!!!!!!! Dumma matte!

Vi hade en kamp i kopplet nästan hela vägen till Prästgården. Å där, där mötte vi dessa rådjur som jag hade fått vittring på. Efter vi hade kommit förbi dem vart jag duktig pojke igen. Nu strök jag mattes ben hela tiden. Utan att hon bett om det. Så vi vart sams då. Fick springa lös som belöning. Men ville vara med matte.

Framåt kvällen skulle husse träna i Skultuna, så vi följde med ner. Det var dags för styrke pass även för mig denna dag. Nu hade husse lättat däcket åt mig. Så jag drog det genom Skultuna i 30 min. Snacka om matte o jag vart uttittade! Undrar varför?
Matte tyckte att jag skötte mig exemplariskt nu i alla fall. De första 5 min var mina sedan20 min utan kiss eller lukt paus. Sedan fick jag ett par träd på mig. Kanske två min. Matte ville avsluta det hela. Jag protesterade inte helle rnågon gång. Matte var väldigt nöjd. När jag har däcket på mig så bryr jag mig inte så mycket om omgivningen vilket matte tycker är kanon. Det kan disskuteras....

Belöningen denna gång vart som vanligt, Ronjas mat! Mums!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0