Spår o lydnad i focus

Nu har vi börjat att focusera oss mera på spår o på lydnadsbiten. Lydnaden är faktiskt gasnka så kul nu. Har fått en ny tändning. Matte har ju även REDAN börjat att bli nervös för tävlingen i SEPTEMBER....
Vi tränar mycket lydnad i hopp med Maria o boxrarna. Funkar jätte bra. I lördags köpte matte en ny leksak till mig o jag fullstänigt ÄLSKAR den!! En slaggs kamprulle som jag bara får busa med på lydnadsplanen är tanken. Få se hur länge matte kan hålla det när jag bönar o ber.

Spårträning kör vi hårt på nu. Mycket spårstarter samt hårda spår.

I söndags var det gemensam bevakningsträning i Surahammar. Gick jätte bra. Vi hade bra tempo på stigen trotts att jag låg på lite väl mycket i halsbandet. Matte har nu blivit stark i dessa muskler så hon orkar att hålla tillbaka mig...
Jag vill ju bara hitta alla figgar!!! Hade bra markeringar med, matte däremot fick lära sig att hon skall använda flera tecken till de bakomgående. Men nu skall hon köra det.

Här är det hopp träning. Inte den bästa kvaliten men ganska så roligt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0